שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » הראשונים להפסיק את השימוש בחד פעמי
מס ליברמן
באוניברסיטה העברית מפסיקים להשתמש בכלים חד-פעמיים – ומתקינים עמדות לשטיפת כלים • בקפיטריות יעודדו בקמפוסים לעבור לכלים רב-פעמיים
מכשיר לשטיפת כלים | צילום: אלון סין משה

האוניברסיטה העברית יחד עם אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטה, ובשיתוף הוועדה הירוקה של הקמפוס הירוק ומרכז הקיימות, הודיעו השבוע כי החל מה-1 בנובמבר 2021 יופסק השימוש בכוסות חד-פעמיות ברחבי הקמפוסים. מדובר בשלב הראשון בדרך להוצאת כלל הכלים החד-פעמיים מהאוניברסיטה. הרעיון יצא לדרך עם קמפיין חדש לעידוד השימוש בכלים אלה, בשם "שואפים לאפס", הכולל שלטי הסבר, פליירים ומדבקות תחת הכיתוב "גם אני רב פעמי".

ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מחקר, שחשפה כי רק השנה השתמשו ברחבי האוניברסיטה במעל ל-3.5 מיליון כוסות חד פעמיים ומאות אלפי פריטים חד-פעמיים אחרים. כמו כן, התגלה כי במהלך הפסקות הפעילות נעשה שימוש בכ-120 אלף כוסות (שנת קורונה).

על פי ההערכות, צמצום כמות הכלים החד-פעמיים יחסוך לא פחות מ-350 אלף שקלים עבור המוסד האקדמי. כיום מהווים הכלים החד-פעמיים כ-10% מכמות האשפה באוניברסיטה.

ההנחיה אינה מחריגה את הקפיטריות ואירועים קטנים בפקולטות, שגם בהם יעודדו בקמפוסים לעבור לכלים רב-פעמיים.

באוניברסיטה עמלים בימים אלה על הקמת כיורים לשטיפת כלים, שיוצבו בפקולטות, וכן להתקין מכונות ייחודיות לשטיפת כלים. עד כה הוצבו שלושה עמדות לשטיפת כלים, שניים בקמפוס ספרא בגבעת רם, וכן בגוש שלוש בפקולטה למדעי הרוח, בעמדת הקפה של האגודה. באגודת הסטודנטים והסטודנטיות מקווים כי עד לסוף השנה הנוכחית יותקנו עוד עשרות עמדות כאלה בכל הקמפוסים. מכונות לשטיפת כלים הוצבו ויוצבו במספר נקודות עבור הסגל האקדמי המינהלי, כגון בניין המנהלה.

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, מסר כי "הפסקת השימוש בכלים חד-פעמיים הוא מהלך חשוב במיוחד עבורנו, משום שהוא יאפשר לצמצם משמעותית את פליטת החומרים הרעילים לסביבה והנזק שעלול להיווצר בשל כך. מוטלת על כולנו אחריות חברתית וציבורית ראשונה במעלה להתמודד עם האתגר הגדול שמוטל בעת הזו על האנושות, והוא למנוע את משבר האקלים העולמי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים