שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » הפסק של הראשל"צ למבודדים בימי בין המצרים
קורונה
כהוראת שעה התירו מרנן ורבנן שליט"א לאלו השוהים בבידוד, להאזין למוזיקה ווקאלית בימי בין המצרים "כיוון שמדובר בשעת הדחק"
הרב יצחק יוסף | צילום: ויקיפדיה

הראשון לציון הרב יצחק יוסף התייחס בדרשתו השבועית למצב הנוכחי, בו שוהים עשרות אלפי אזרחים בבידוד, ואמר כי כהוראת שעה מותר למי שנמצאים בבידוד ובוודאי לחולים מאומתים להאזין למוזיקה ווקאלית בימי בין המצרים.

בדרשה שנמסרה בבית הכנסת 'יזדים', אמר הראשל"צ כי מי ששוהה בבידוד ויושב ולומד בזמן הזה, מתכוון ברצינות ובאמת יש לו צער, נמצא בדיכאון, מותר לו להאזין למוזיקה ובלבד שתהיה זו ווקאלית.

הראשל"צ סיפר, כי "היה בחור בישיבה שהפר את ההוראות ובליל שישי אחד  יצא לבקר במקומות שפחות שומרים על ההנחיות, נדבק בנגיף, חזר לישיבה ורק בהמשך התברר שהוא נושא את הנגיף. ראש הישיבה והתלמידים נכנסו לבידוד עשרה ימים. איזה ביטול תורה גרם הבחור. כמה בן אדם צריך לשמור על עצמו לשמור על ההנחיות. עושים את זה לטובתנו", אמר.

את דבריו סיכם, בכך ש"אדם שנמצא בבידוד וסגר את הדלת ויושב ולומד וכאמור בלבד שהוא רציני ויש לו צער ודיכאון מזה מותר לו לשמוע שירים. כל שכן אדם שהוא חולה ומרגיש צורך לא שסתם רוצה לפרות גדר יכול לשמוע שירים ווקאליים".

יצוין, כי אתמול פורסם כי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי התיר אף הוא כהוראת שעה לאלו השוהים בבידוד להאזין למוזיקה בימי בין המצרים כיוון שמדובר בשעת הדחק וזה נועד לצורך אמיתי. בדבריו הדגיש הגר"ח: "ואין הוראה זו לכלל הציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים