שיתוף
תגובות
יהדות » "הרבה גויים מבינים שא"י צריך להיות מקום קדוש"
מרן הראב"ד
הראב"ד נשא דברים באנגלית לראשי אגודת ישראל בארה"ב לקראת פגישתם עם ראשי השלטון. במרכז דבריו אמר "תהיו חזקים כי אנחנו באמת חזקים"
אסיפת חברי המשלחת אצל הראב"ד | צילום: באדיבות המצלם

כינוס מיוחד נערך השבוע בביתו של מרן הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א לקראת פגישת ראשי אגודת ישראל בארה"ב וארגונים המייצגים קהילות בארה"ב, עם ראשי השלטון בכדי להעביר את מחאת יהדות ארה"ב נגד מזימת השלטונות למסור חלקים מרחבת הכותל המערבי לשליטת הרפורמים.

בכינוס השתתפו הר"ר יצחק הרמן הי"ו והר"ר נפתלי מילר ממנהלי אגודת ישראל בארה"ב, וכן אנשי עסקים ונציגי קהל המייצגים קהילות בארה"ב שהגיעו לארץ ישראל במיוחד כדי לייצג בפני ראשי השלטון את עמדת כלל היהדות האורתודוקסית בארה"ב המוחים נגד כוונת השלטונות למסור חלקים מתוך רחבת הכותל המערבי לשליטת הרפורמים, ולהזהירם מההשלכות שיהיו לצעד זה.

במהלך הכינוס נשא הראב"ד שליט"א דברים באנגלית בחובת השעה ואמר: "מדינת ישראל חוששים ומפחדים אם יהיה 'רעש' ברחבי העולם כנגדם. מצד אחד תדברו תדברו ברוגע ותשמעו מה הם אומרים, אבל תבהירו להם שאם הם ימסרו חלקים מרחבת הכותל המערבי לידי שליטת הרפורמים, יהיה נזק גדול לארץ ישראל וגם לכלל ישראל בכל מקום".

בדבריו הוסיף ואמר למשלחת: "אם הם יענו לכם שאתם מייצגים חלק קטן של העולם, אתם תענו להם שגם רוב הציבור החופשי מעוניין שהמקום יישמר כמקום קדוש. ובאשר לטענת הרפורמים תאמרו בתוקף שהרפורמים אין להם בכלל זכות טענה שהרי בלא"ה אינם מחפשים שייכות לארץ ישראל. הם הרי הוציאו מהסידור "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים, וכל הדרישה של הרפורמים לתת חלק לרפורמים הוא מצד אנשים עם שיקולים פוליטיים שרוצים לעשות עצמם לבעלי בתים, אך אינם מייצגים את בית ישראל".

לשאלת חברי המשלחת מה התפקיד המדויק שלהם, השיב מרן שליט"א כי תפקידם לעמוד בחוזק ובתוקף ובגאון. "הם מפחדים שאתם מתגאים בדרך היהדות. תבהירו להם שהאמריקאים לא רוצים שארץ הקודש תלחם נגד הדת. חשוב להודיע להם שאנחנו חזקים ולא נתפשר על זה. עליכם להיזהר מאד כאשר תדברו. תהיו חזקים כי אנחנו באמת חזקים".

"והאמת היא שבאמריקה יש גם הרבה גויים שתומכים ומבינים שארץ ישראל צריך להיות מקום קדוש לדת ישראל. תצטרכו לעבוד קשה, וה' יתברך יתן לכם את המילים, וחסד עשה הקב"ה לישראל שהפיצם בין אומות העולם, כדי שאם ח"ו יהיה המצב כאן רע ומר, נוכל למחות על ידי יהדות הגולה שתרעיש את העולם".

בדבריו הוסיף עוד ואמר: "הם הרי עוד לא עשו דבר כזה לפני כן, תסבירו להם שהתפילות של יהודים בכל העולם עולות למעלה דרך הכותל המערבי, ושם הקב"ה בוחר כביכול איזה תפילות לקבל, והפגיעה בכותל המערבי הוא פגיעה בקב"ה בעצמו, שבית המקדש של מעלה מכוון כנגד בית המקדש למטה".

את דבריו חתם בברכה לחברי המשלחת, כשבברכתו הוסיף "הברכה עוזרת רק אם עושים כראוי, וכמו שכתוב וברכתיך בכל אשר תעשה, תעשו ככל יכולתם ותצליחו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים