שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרב'ה הצטרד? ביטוח לאומי יפצה
תקדים
מלמדים שאיבדו את קולם לאחר שנות הוראה מרובות מול כיתות גדולות, עשויים לקבל אחוזי נכות ופיצוי כלכלי. סיפורו של מלמד בני ברקי
עו"ד בנימין ארביב | צילום: באדיבות המצלם

חיים, המוכר יותר לתלמידיו כ'רבי חיים', מכהן כמלמד בחיידר נודע בבני ברק כבר עשרות שנים ואלפי תלמידים צמחו בכיתתו. אלא שבשנים האחרונות החל חיים לסבול מצרידות ומירידה באיכות הקול, באופן שמזוהה עם מורים ומלמדים רבים.

לפני תקופה שוחח חיים עם אחד מידידיו, שהמליץ לו לבחון את האפשרות של מחלת מקצוע בגין צרידות, מאחר וברור שמדובר בתופעה שהתפתחה בשל עבודתו.

חיים פנה לעו"ד בנימין ארביב, המתמחה בנזקי גוף, שגיבש עימו את התביעה בצורה נכונה והגיש עבורו את התביעה לביטוח לאומי ועמד בפני וועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי.

בביטוח לאומי בדקו את גודל הכיתה, מספר התלמידים ועוד שורה של שאלות מכשילות וגם שלחו שאלון למעסיק לאישור הפרטים, לאחר וועדה רפואית בתחום הא.א.ג. שבה הוסברו מגבלותיו וההשלכות הרחבות ערב מגבלותיו, ובסופו של תהליך, השתכנעה הוועדה ואישרה נכות רפואית לצמיתה בשיעור של 20% נכות, מה שיעניק לו לכל החיים קצבה בשיעור של 20% מסך של כ75% מהשכר שלו, אף שהוא יכול להמשיך לעבוד ולקבל קצבה.

בשיחה עם עו"ד ארביב, הוא מסביר כי מחלת מקצוע מתפתחת עם השנים. בעוד בתאונת עבודה זהו אירוע תאונה שקרה בעבודה בנקודת זמן עליה ניתן 'להניח את האצבע', הרי שבמחלת מקצוע לא היה אירוע מכונן וזוהי מחלה שנגרמה עקב העבודה ומאופיינת בכך שהתנאים במקום העבודה תרמו באופן משמעותי להופעה של הסימפטום הגורם לנזק.

כאשר מבקשים לממש זכויות רפואיות בגין מחלת מקצוע, נדרש המבקש להוכיח קשר סיבתי בין הליקוי הגופני לעבודה. המשמעות היא כי יש הוכחות או מחקרים שמצדדים בכך שפעולה זו שחוזרת על עצמה בעבודה אכן גרמה לנזק לעובד.

"במקרה דנן, שוכנע הביטוח הלאומי כי התובע סובל מצרידות מתמשכת כתוצאה מעבודה, גודל הכיתה והמבחן העיקרי הוא שלפחות מספר שנים הוא חוזר על הפעולה הזו בעבודה ומאמץ את גרונו. הוא נדרש לבצע מספר בדיקות ובהם בדיקת סיב אופטי, בה רואים אם יש בגרון צלקת, דלקת או פוליפ הגורם לצרידות, ואז הוא עשוי להיות זכאי לאחוזי נכות משמעותיים ולקבל קצבה". בנוסף, מציין עו"ד ארביב, כי הנושא רלוונטי גם בעבודה הכרוכה בהרמת משקלים כבדים ובעיות רפואיות הנוגעות לזה ופעמים שבהצגת הדברים באופן נכון ניתן להיכנס תחת ההגדרה של מחלת מקצוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים