שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרבנים זועקים: "לא ניתן לבצע מהלכים חד צדדיים"
רפורמת הכשרות
בכנס שמתקיים בשעה זו בנתניה ביוזמת ההסתדרות, הוועד הארצי של המועצות הדתיות וועד המשגיחים הארצי, מוחים הרבנים נגד המהלכים שמוביל השר כהנא ברפורמת הכשרות
הכנס בנתניה | צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות, הוועד הארצי של המועצות הדתיות וועד המשגיחים הארצי עורכים הערב (רביעי) כנס חירום בנתניה, על רקע הרפורמה במערך הכשרות שאושרה בחוק ההסדרים.

הכנס נערך במעמד חבר מועצת הרבנות הראשית הרב אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות הראשית ורב העיר צפת הרב שמואל אליהו, רב העיר נתניה הרב קלמן מאיר בר, יו"ר איגוד רבני הערים ורב מועצת אלפי מנשה הרב דוד אוחיון, יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות משה סמיה, יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות עו"ד רפי מלאכי ומנהל החטיבה הדתית בהסתדרות יניב שפירא. עוד משתתפים משגיחי כשרות, מפקחים, מזכירים ומנהלי מחלקות. הכנס נערך במקום פתוח לבעלי תו ירוק, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

­­­לאחר אישור הרפורמה בחוק ההסדרים, כתב יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל לשר הדתות מתן כהנא כי "לפי הבנתנו, הכוונה ברפורמת ייעול מערך הכשרות היא בין היתר לאחד את העסקתם של משגיחי הכשרות באמצעות הקמתם של גופים ייעודיים להעסקת המשגיחים והמפקחים תחת ריבוי תאגידים. עד כה טרם נוהל כל הליך היוועצות ומו"מ עם ההסתדרות ונציגי העובדים שהמהלך משפיע ישירות ובאופן אקוטי על פרנסתם, תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי. ללא הסדרה מתאימה והסכמות יש חשש כבד לפגיעה בציבור העובדים שעלולים לאבד את מטה לחמם ותנאי העסקתם ורצף זכויותיהם ייפגעו. לא נסכים שעובדים יועברו כחפץ למעסיק אחר ללא שמירת זכויותיהם".

עוד ציין בר-טל כי "הרפורמה עלולה להביא לפגיעה אנושה גם בעובדי המועצות הדתיות. ההסתדרות אינה מתנגדת לייעול ושיפור מערך הכשרות לטובת הציבור, אך יש לעשות את המהלך תוך היוועצות ומו"מ ושקילת ההשפעות הכבדות על העובדים".

יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות, עו"ד רפי מלאכי: "אפעל ללא לאות על מנת למנוע פיטורים של אלפי עובדים עם הפעלת הרפורמה של שר הדתות. אנחנו בעד רפורמה, אך לאחר 73 שנה מהקמת המדינה לא ניתן לבצע מהלכים חד-צדדיים שיגרמו בוודאות לפיטורי עובדים – ללא התייעצות ומו"מ עם ההסתדרות".

מנהל החטיבה הדתית בהסתדרות, יניב שפירא: "חמש שנים שאנחנו נלחמים להסדיר את זכויות העובדים המועסקים ללא תנאים מינימליים. הרפורמה הנוכחית קוברת את זכויות העובדים לעוד שנים נוספות. תמוה בעיניי ששר, שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים ועדיין לא למד את מגוון המערכות של עובדי המועצה הדתית ומשגיחי כשרות, מחוקק חוק מעל ראשם של אלפי עובדים. ההסתדרות, ועד העובדים במועצ"ד ומשגיחי הכשרות לא ייכנעו ויילחמו על עשיית הצדק".

1 הכנס בנתניה
צילום: דוברות ההסתדרות
2 הכנס בנתניה
צילום: דוברות ההסתדרות
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים