שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרב אליהו: "סעיף חמור הוסתר מהרבנים"
רפורמת הגיור
הרב אליהו משווה את המציאות שתהיה במידה והרפורמה תעבור למצב בו כל טייס בחיל האוויר מחליט את מה להפציץ וכל חייל יעשה כרצונו
הרב שמואל אליהו שליט"א | צילום: ויקיפדיה

פרסום מתווה הגיור החדש מעורר סערה בקרב היהדות החרדית והדתית ובקרב רבנים ואנשי הלכה. הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית מסביר היום (ה') בראיון לערוץ 7 את מקור ההתנגדות לרפורמה החדשה.

"יש בהסכם הקואליציוני סעיף שאומר שכל רב עיר וגם רבנים בדרגה פחותה מכך מקבלים את סמכות הרבנות הראשית להיות נציגיו בנושא גיור. המשמעות היא שכל רב עיר שחתם על גיור זה כאילו הרב הראשי חתם והסמכות מוסרת מעליו כי הוא הסמכות, אבל אם רב טועה, אם יש רב שסוטה מהדרך, אם יש רב שפועל לפי דעת יחיד כמו במקרה גיור קטינים שזו מחלוקת גדולה בהלכה, היום יש סמכות לרבנות הראשית, אבל אם החוק הזה יעבור כל אחד יעשה דין לעצמו".

הרב אליהו משווה את המציאות שתהיה במידה והרפורמה תעבור למצב בו כל טייס בחיל האוויר מחליט את מה להפציץ וכל חייל יעשה כרצונו. "בהסכם הקואליציוני נפתלי בנט חתום על כך. ראיתי את נוסח טיוטת הצעת החוק והיא שערורייה. החוק קובע ועדת היגוי של חמישה רבנים ששניים מתוכם שייכים לרבנות הראשית ושלושה ימונו על ידי הממשלה. יאיר לפיד כראש ממשלה יוכל למנות רפורמים וכך הם שיקבעו את הגיור במקום הרבנות הראשית".

האם הקביעה שברפורמה לפיה הרבנות הראשית יכולה לפסול בית דין לגיור מרגיעה? על כך אומר הרב אליהו כי מדובר ב"שקר וכזב", והוא מסביר: "הרבנים יוכלו לפסול משהו רק באישור ועדת ההיגוי ששלושה מתוך חמישה מהם יכולים להיות רפורמים".

הרב אליהו מספר וקובע כי הסעיף הזה הוסתר מרבני הציונות הדתית שפורסם כי הם תומכים במהלך. "הייתי אתמול אצל הרב דרוקמן, הוא ראה את הסעיף הזה שהוסתר ממנו, שזה בעיניי שערורייה. הם הסתירו גם מהרב אייזמן, הרב מדן והרב ראם הכהן. הרב דרוקמן התקשר ושאל את מתן כהנא אם יש סעיף כזה והוא אמר לו שכן. הרב שאל אותו אם זה הגיוני ומתן כהנא אמר שהוא לא כל כך מסכים לו והיה שמח שהוא יהיה אחרת, אבל בשורה התחתונה זה מה שיהיה כתוב בחוק, ששלושה מתוך חמישה הם אנשים של השר, וזה הסעיף המשמעותי שקובע מי הסמכות, הרבנות או פקידים ופוליטיקאים".

עוד מספר הרב אליהו על ישיבה מיוחדת של זקני רבני הציונות הדתית שהוציאו הודעה לפיה עומדים על כך שנושא הגיור יהיה אך ורק בידי הרבנות הראשית.

כשנשאל על התיקונים הנדרשים בעולם הגיור, משיב הרב אליהו שהתיקונים יכולים להיות בצורה פשוטה מאוד: "השר מתן כהנא חתום על זה שאין תקציב למכוני הגיור. כשהוא שלל את תקציבי הגיור הוא יכול להתלונן שאין גיורים? כשר ממונה תן תקציב ונפעל. כך הוא עשה גם בנושא הכשרות, לקח תקציבי מחלקת היבוא וטען שתיקים נתקעים שם במחלקה. הוא אשם בכך. המצב חמור בגיור? תן תקציב למכון הגיור של הרב דרוקמן. היום יש תקנה שמשכורת דייני הגיור תהיה פחות מ-5000 שקלים והם מחויבים שלא לעבוד בשום עבודה אחרת. מי יילך לעבוד בעבודה כזו?".

הרב אליהו רואה ב'ימינה' קבלני הביצוע של מפלגות ושרים המבקשים לקעקע את דמותה היהודית של מדינת ישראל. "אולי מתן כהנא לא המנוע, אבל הוא קבלן הביצוע. יש אנשים כמו מרב מיכאלי וגלעד קריב שאנחנו יודעים את עמדותיהם ואת חלומם להקים מדינת כל אזרחיה תוך טשטוש כל סממן יהודי של מדינת ישראל וכולנו צריכים לקום ולהיאבק על זהותה היהודית של מדינת ישראל. גיור כשרות שבת חמ"ד הם עוד ועוד נושאים שהם נוגעים בהם כדי לטשטש את זהותה היהודית של מדינת ישראל, כשקבלן הביצוע הוא מפלגת 'ימינה' והם צריכים להתבייש בזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים