שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרב דרוקמן לשר כהנא: "אני מזועזע"
סערה בציונות הדתית
במהלך פגישה שהתקיימה הערב בין השר כהנא והרב דרוקמן, הזדעזע הרב מהזלזול בת"ח וחיזק את השר שהגן על כבודם של רבני הציונות הדתית הרב אריה שטרן והרב דוד סתיו
השר כהנא אצל הרב דרוקמן | צילום: באדיבות המצלם
השר כהנא אצל הרב דרוקמן |
צילום: באדיבות המצלם

הערב נפגש שר הדתות מתן כהנא עם רב הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן שליט"א בעקבות פרשייה שהתחילה בשבוע שעבר בגין עלון אותו מוציא רבה של נשר הרב יצחק הלוי שליט"א, ושם לטענת השר כהנא זלזל הרב לוי שליט"א בכבודם של הרב דוד סתיו שליט"א ורבה של ירושלים הרב אריה שטרן שליט"א.

בעקבות כך שלח כהנא מכתב לראש"ל הרה"ג ר' יצחק יוסף שליט"א בו הוא מבקש למחות על ביזוי כבוד תלמידי חכמים וזה לשונו:
"הגיע לידי עלון "השיעור השבועי" לפרשת לך-לך (גיליון מס' 316) ובו דברי תורה וחיזוק שנאמרו בעצרת לזכרו של הראשל"צ הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל".

"לצערי הרב, בעלון אותו עורך הרב יצחק לוי – רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית – נכתבו בהערה על דבריו של הרב דוד כהן ראש ישיבת חברון דברים חמורים וקשים הנכללים תחת ביזוי כבוד תלמידי חכמים. לאור חומרתם- איני יכול לעמוד מנגד".

"הרב דוד כהן ראש ישיבת חברון כתב כי "בעבר רצו להביא לרבנות הראשית ולרבנות של ירושלים רבנים רפורמים ממש, ומרן (הגרע"י זצ"ל) נלחם על כך במסירות נפש…". עד כאן דברי הרב כהן אולם בהערות העורך צוין כי: "כוונת הגאון שליט"א לדיל שנעשה בתשע"ג עם ד. סתיו בתמיכת ליברמן ובנט. וכן לדיל שנעשה בתשע"ה עם הרב שטרן בתמיכת מר בנט והושיבו על כסא הגרצ"פ פראנק זצ"ל – רב שכתב שאין צריך שגר יקבל את כל המצווות".

"אבקש למחות ולכאוב על ביזוי כבוד תלמידי חכמים: השמטת התואר רב מהרב דוד סתיו שליט"א וקריאה בשם "רפורמים" – לו ולגאון הרב אריה שטרן שליט"א".

"אני פונה לכת"ר לגנות את הדברים בפה מלא ולצאת בקריאה ברורה לשמור על כבודם של תלמידי חכמים. לא יתכן כי יפורסמו דברים קשים וחמורים מעין אלה על רבנים ותלמידי חכמים בישראל כלאחר יד".


כאמור במהלך הפגישה שהתקיימה הערב בין השר לשירותי דת מתן כהנא עם הרב חיים דרוקמן, חיזק הרב את השר מתן כהנא על שהגן על כבודם של הרב אריה שטרן והרב דוד סתיו, ואמר: "מזעזע שדברים כאילו יצאו מפי רב. אני רוצה לומר לך יישר כוח על שהגבת על כך. הקב"ה ישר ורוצה צדיקים ישרים. הקב"ה לא סובל צדיקים שאינם ישרים. חמור מאוד שנאמרו כאלו דברים. יישר כוח שהגבת על כך".

בסיומה של הפגישה איחל השר מזל טוב לרב לרגל יום ההולדת ה-89.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים