שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרב ולדמן זצ"ל הלך לעולמו כשהוא בן 84
הציונות הדתית אבלה
הרב ולדמן היה ממייסדי ישיבת אור עציון ושימש בה כר"מ. בשנת תשכ"ח היה ממחדשי היישוב היהודי בחברון והחל משנת 1972 עמד בראש ישיבת ההסדר ניר
הרב אליעזר ולדמן | צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר ולדמן, ראש ישיבת ניר בקרית ארבע ומראשי גוש אמונים, הלך לעולמו והוא בן 84. הלוויתו תצא היום בשעה 12:30 מבניין ישיבת ניר בקרית ארבע אל בית העלמין העתיק בחברון.

לפני כשבועיים אושפז הרב בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים ומאז נערכו תפילות רבות לרפואתו.

הרב ולדמן היה ממייסדי ישיבת אור עציון ושימש בה כר"מ. בשנת תשכ"ח היה ממחדשי היישוב היהודי בחברון והחל משנת 1972 עמד בראש ישיבת ההסדר ניר.

הוא היה שותף בייסוד גוש אמונים ובמפלגת התחייה. במשך השנים שימש כחבר המזכירות העולמית של תנועת בני עקיבא ואחר כך כחבר ההנהלה הארצית.

הרב הלל הורוביץ יו"ר מועצת חברון ספד לרב ולדמן. "ההתיישבות בחברון מבכה מרה בכי תמרורים על הסתלקותו ועלייתו לגנזי מרומים של מורנו ורבנו הגדול הרב אליעזר ולדמן זצ"ל".

"הרב זצ"ל היה עמוד האש והתורה לפני המחנה של מפעל ההתיישבות בעיר האבות חברון, ובכל מרחבי יהודה ושומרון, מאז חזרתנו לחבלי ארץ האבות לאחר מלחמת ששת הימים ועד היום. הרב זצ"ל מתלמידיו הגדולים של מו"ר הרב צבי יהודה זצ"ל הוביל את ההתיישבות בחברון ובקרית ארבע מכחה של "התורה הגואלת", בהקמתו את ישיבת מתנחלי חברון – ישיבת "ניר קרית ארבע" , שעמד בראשה עשרות שנים והעמיד אלפי תלמידים המסורים בכל ליבם ונפשם לתורה ולבניין הארץ לכל מרחביה. אנו שולחים את ניחומינו למשפחתו הדגולה, לאלפי תלמידיו ולכל תושבי קרית ארבע-חברון".

מועצת יש״ע ספדה לרב ולדמן, מחדש היישוב היהודי בחברון שנפטר הלילה: "מועצת יש״ע מבכה על פטירתו של הרב אליעזר ולדמן זצ״ל. במשך שנים רבות הרב היה חבר פעיל בהנהלת מועצת יש״ע, ממחדשי ההתיישבות היהודית בחברון וביהודה ושומרון, ממקימי גוש אמונים וראש ישיבת ההסדר ניר בחברון עד יומו האחרון. תרם תרומה גדולה לחידוש הרוח והעם היהודי בעיר האבות בחברון והטביע את חותמו העמוק בהיסטוריה של עם ישראל. מורשתו תאיר לנו את המשך הדרך".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב, "מבכה עם כל בית ישראל את עלייתו השמימה של ראש ישיבת ניר וממחדשי הישוב היהודי בחברון הרב אליעזר ולדמן זצ"ל. תלמיד חכם מאיר פנים, מגדולי תלמידי הרצי"ה ומעבירי תורת הרב זצ"ל בנאמנות עשרות בשנים. תנחומים לאלפי אלפי התלמידים ולמשפחה היקרה. בהמשך בניין התורה בארץ ננוחם".

ח"כ אופיר סופר הוסיף, "ניצחו אראלים את המצוקים. הרב אליעזר ולדמן מתלמידי הרצי״ה קוק זצ״ל, מייסד ישיבת ניר בקרית ארבע לימד וגידל מאות בני תורה מבוני וממנהיגי ההתיישבות ביהודה ושומרון. ברוך דיין האמת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים