שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "רבנים קטנים מבלבלים לכהנא את המוח"
הרב יוסף תוקף
רבנים מכל קצוות הקשת נכחו באירוע שהוכרז כהיסטורי ואירוע של אחדות. מטרת הכינוס – לחיזוק מעמד הרבנות הראשית
הרבנים הראשיים הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. עם הרב שלמה עמר | צילום: שלומי כהן

כינוס חירום בהשתתפות אלפי רבנים נערך היום (שלישי) בבנייני האומה בירושלים כנגד הרפורמות בכשרות ובגיור שמוביל שר הדתות מתן כהנא. רבנים מכל קצוות הקשת נכחו באירוע שהוכרז כהיסטורי ואירוע של אחדות. מטרת הכינוס – לחיזוק מעמד הרבנות הראשית, בתי הדין, הגיור הממלכתי ואחדות העם.

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף: "יוצאים למאבק ששנים לא היה כמותו, באים רבנים שנקראים "רבנים" ומגלים פנים שלא כהלכה. אנחנו מכריזים שההלכה נפסקה כדעת השולחן ערוך ולא חס ושלום כאחרים. שר הדתות מתייעץ עם רבנים קטנים שהם מבלבלים לו את המוח. הוא צריך להתעשת".

"הוא צריך להבין שכל רבני ישראל נתנו בו אמון, כשרות גיור הוא צריך לעזוב את הרבנים הקטנים האלו ולבוא לרבנים גדולים. רבני ערים רבני קהילות."

"רבנים שהוא מתייעץ איתם אומרים שהגיור מספיק שהוא יהיה מסורתי יעשה קידוש אח"כ יסע לים, זו עקירת התורה וההלכה. זה כנס לחיזוק התורה הקדושה, לדעת שאנחנו לא זזים ממנה ימים ושמאל."

"יש רב עיר מפורסם, לא מאמין מספיק, שטוען שיעזבו את הכנסייה והעיקר שיעשו קידוש אחרי זה שיסעו לים. לא מאמין, אבא שלי הזדעזע מאיפה הדעות האלו, אני בטוח שהרב קוק זצ"ל בטוח שאם היה פה היה מקים קול צעקה גדולה, איך אפשר לגלות פנים בתורה שלא כהלכה. נמצאים כאן כל החוגים כיפות שחורות וסרוגות מהארץ ומהעולם. אנו הולכים אחרי הפוסקים שלנו כל הרבנים הראשיים לדורותיהם".

"אני חושב שאותם הרבנים המיעוט שבמיעוט אם הם יגיירו אין שום תוקף לגיור הזה. כל גר שיתגייר בלי קבלת מצוות אנחנו לא נקבל אותו. יצטרכו שוב לגייר אותם עוד כמה דורות. אנחנו אומרים לשר הדתות אל תלך אחרי העגל, אל תלך אחרי רבנים קטנים, תתעשת. מה שהרסת בכשרות אתה רוצה להרוס גם בגיור? תחזור בתשובה".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו בכנס הרבנים: "כשפתחו את אזורי רישום הנישואין הטענה שלהם הייתה שהרבנים המקומיים לא מכירים את המציאות ואת האנשים, ולכן צריך לפתוח את אזורי הרישום, פתאום עכשיו באים ואומרים שבגיור צריך שרבני ערים האלה הם ישבו בבית הדין ויגיירו, זה לעקם את הדבר כמו שרוצים. זו לא האמת, זה לא נכון".

"באים ורוצים להקים ועדת היגוי שהיא תחליט על כללי הגיור, יש לנו כללי גיור – הכללים שנכתבו בשולחן ערוך ולפיהם נוהגים בבתי הדין".

"אמרתי לשר כהנא, אני צריך סיוע של רבני הערים- לא בבית הדין, שם אני מסתדר עם כל הכבוד. אני צריך את עזרתם בליווי המועמדים לגיור, ושהם יעבירו את התיקים לרבנות הראשית והיא תחתום על תעודות הגיור".

"התורה הגדירה לנו איך מכריעים הלכות, ואם יש מציאות של רוב מנין ורוב בנין של רבני ישראל שמגדירים הגדרות ברורות, אנחנו לא נשנה! אנחנו מודעים ומכירים את המצב, מכירים את הבעיות ועושים מאמץ, רואים את דמעת העשוקים ועושים מאמץ, אבל רק בדרכה של תורה".

רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמר: "אנחנו לא מתייאשים נצח ישראל לא ישקר, נרדפנו, פיזרו אותנו בכל פינות תבל, כמעט 2000 שנה מפוזרים לא צבא ולא הנהגה ולא כלום. לא טלפונים ולא פקסים. אבל הם שמרו על עצמם. הם שמרו על ההלכה על התורה כלשונה".

"עם ישראל חי וקיים. אם התאספו כל החוקרים כדי לברר ולפרש מה סוד הקיום של העם הזה לא יוכלו למצוא דרך להבין. זה יד השם. ימין השם עושה את הפלאות האלה".

"אנחנו צריכים להשתדל, למחות ולצעוק בכל כוחנו , אנחנו נשענים על הקדוש ברוך הוא. באים בשם השם. נלחמים על דבר השם. ושום כוח בעולם לא יוכל להפר את דבר השם. אנחנו מבקשים ומתפללים לקב"ה שילמד את הטועים בינה. שלא יקרעו את העם הזה שסבל ועדיין סובל מבית ומבחוץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים