שיתוף
תגובות
יהדות » הרב לאו מאיים להסיר אחריות ממערך הגיור
מתווה הגיור
"יישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי; שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת" כתב הרב הראשי לרה"מ בנט
הרב דוד לאו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו פנה הערב במכתב אל ראש הממשלה נפתלי בנט לאור הכוונה לקדם את מתווה הגיור ולהפסיק את כהונתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר. במכתבו כותב הרב הראשי לראש הממשלה כי "תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות".

עוד כותב הרב הראשי כי "הפסקת כהונתו של מי שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות היא גדיעת הקשר בין מערך הגיור לרבנות הראשית, ותגרום לניתוק והסרת האחריות ההלכתית על הנעשה במערך הגיור". הרב הראשי ממשיך וכותב "לצערי צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו. אני חוזר ומדגיש, מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי".

"יישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי, שיאלץ להתמודד בעתיד עם השאלה הקשה 'מי הוא יהודי', עם מי אפשר להתחתן ועם מי ח"ו לא, מצב נורא של שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת".

בסיום מכתבו מודיע הרב הראשי לראש הממשלה: "אני מודיע לך בצער רב, כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו".

השר לשירותי דת מתן כהנא: "כואב ומצר על כוונתו של הרב הראשי להפסיק את הגיור בישראל רק בשל אי הארכת כהונה של פקיד. המהלך יפגע בעולים מאתיופיה, בחיילים המבקשים להתגייר ובאלפי מתגיירים נוספים".

"מתוך כוונה להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר מקדמות הממשלה והקואליציה בימים אלו חוק גיור שיאפשר לישראלים הרוצים בכך להתגייר על פי ההלכה". השר קורא לרב הראשי לחזור בו מכוונתו לעצור את הגיור בישראל ולהמשיך בהדברות כדי להגיע להסכמות לטובת גיור ממלכתי והלכתי.

מפלגת ישראל ביתנו מסרה: "הניסיון להפוך את המתגיירים לבני ערובה של הממסד החרדי שהשתלט על הרבנות הראשית, כמו גם האיומים מצד הרב הראשי כלפי השר הממונה עליו הם חציית קו אדום ועומדים בניגוד מוחלט לכללי מנהל תקין. אנו קוראים לשר הדתות לפטר לאלתר את הרב הראשי לישראל ולהעמיד אותו לדין משמעתי כמו כל עובד מדינה אחר".

מכתבו המלא של הרב לאו לראש הממשלה

"מערך הגיור נמצא תחת סמכותו של משרד ראש הממשלה. בתוקף תפקידי כנשיא בית הדין הגדול המופקד על הגיור אני מעורב בכל הנעשה בהליכי הגיור שנערכים במערך הגיור הממלכתי. אני בקשר הדוק עם דייני הגיור ועוקב מידי יום אחר פועלם".

"כיום, בראש המערך הזה עומד עו"ד הרב משה ולר, משפטן, מוסמך לכהן כדיין, איש עתיר ניסיון בתחום הגיור. כיהן במשך עשרות שנים כדיין בית הדין לגיור ומצוי ברזי פעילות בתי הדין הללו. הרב ולר מבצע את תפקידו באופן יוצא מן הכלל, במסירות, בעין טובה וברוח נאמנה. אני רואה את הצלחותיו בניהול המערך, יעידו על כך כל מי שקשור למערך הגיור הן האזרחי והן הצבאי".

"נודע לי שנתבקשת שלא להמשיך את העסקתו כראש מערך זה, מכיוון שהוא פועל על פי הנחיותיי. זהו בדיוק תפקידו של ראש מערך הגיור – יישום הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. הליך הגיור הינו הליך הלכתי וחובתו של הרב ולר כראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות שנקבעו ע"י הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם".

"ראשית, אי המשך העסקתו יפגע קשות בתפקוד מערך הגיור. בימים אלו, הוא מוביל בהנחייתי, בין השאר, את הליך הגיור של בני מנשה, של יוצאי אתיופיה וכן הליך גיור של תלמידי בתי ספר ממלכתיים דתיים שעוברים זאת במסגרת לימודיהם".

"מעבר לפגיעה בפעילות השוטפת של מערך הגיור, הפסקת כהונתו של מי שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות היא גדיעת הקשר בין מערך הגיור לרבנות הראשית, ותגרום לניתוק והסרת האחריות ההלכתית על הנעשה במערך הגיור".

"לצערי צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו. אני חוזר ומדגיש, מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי. יישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי, שיאלץ להתמודד בעתיד עם השאלה הקשה ״מי הוא יהודי״, עם מי אפשר להתחתן ועם מי ח״ו לא, מצב נורא של שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת".

"כראש הממשלה לפניך אתגר גדול ובידך להכריע בסוגיא קשה זו, למנוע ולעצור את ההצעות השונות בתחום הגיור המסכנות את המשך קיומנו כעם אחד בארץ ישראל. ניתוק הקשר בין הרבנות הראשית למערך הגיור ע"י הפסקת כהונתו של מי שמופקד על כך, יחד עם קידום מתווה גיור הרסני יגרום מצב בלתי הפיך ובידך לעצור זאת".

"על פי פקודת ההמרה ראש העדה הדתית או מי מטעמו הוא המוסמך לחתום על תעודות הגיור במדינת ישראל, הפסקת כהונתו של ראש מערך הגיור – ידי הארוכה במערך הגיור, תגרום לשיתוק המערך ואי יכולת לתת מענה למועמדים לגיור".

"אני מודיע לך בצער רב, כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. גויים עלינו ישראל מי זאת ישראל ביתנו והמצביעים שלהם שיבדקו ייראה רובם לא יהודים הכלא מלא הנציגים שלהם ושם מקומם מי גוי לחול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים