שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » הגאון רבי מרדכי דיעי זצ"ל
אבל בחצור הגלילית
בשעה 16:00 יחל מסע הלוויה בדברי תורה בביתו ובשעה 18:00 ייצא מסע הלוויה מביתו לעבר בין העלמין בחצור הגלילית
הרב מרדכי דיעי זצ״ל | צילום: משה ביטון

רבה הראשי של חצור הגלילית הגאון הרב מרדכי דיעי זצ״ל השיב הבוקר את נשמתו לבורא. בשעה 16:00 יחל מסע הלוויה בדברי תורה בביתו ובשעה 18:00 ייצא מסע הלוויה מביתו לעבר בין העלמין בחצור הגלילית.

בהודעת האבל שפורסמה נכתב: "אנשי אמונה אבדו, אבד חסיד מן הארץ, ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש. בצער רב ובלב מורתח הננו להודיע בכאב עצום על פטירתו ועלייתו לגנזי מרומים של אדוננו אבינו רוענו שייף עייל ושייף נפיק מרנא ורבנא הרב הראשי לחצור הגלילית, הרה"ג מרדכי דיעי זצ"ל, ראש חכמי חצור וגלילותיה וראש ונשיא מוסדות התורה והחסד אגודת שערי דעה".

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף: "קבלתי בצער רב, את הידיעה על הסתלקותו של ידידנו הרב הגאון הרב מרדכי דיעי זצ״ל רב העיר חצור הגלילית. הרב דיעי עמד על משמר הרבנות והכשרות בעיר חצור הגלילית עשרות בשנים תוך שהוא עומד ומרביץ תורה ויראה וקירב את כלל תושבי האזור לאביהם שבשמים. עולם הרבנות יחסר את אחד הרבנים הבולטים בו. תנחומי למשפחתו ויה״ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים".

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי: "בצער רב קיבלתי את הבשורה המרה על פטירתו לאחר ייסורים קשים של ידיד נפשי עוד מהיותנו חוסים בישיבה הקדושה פורת יוסף הגאון רבי מרדכי דיעי זצ"ל רבה של העיר חצור הגלילית. הרב זצ"ל הרביץ תורה ועסק בקירוב לבבות במסירות נפש במשך כל השנים והפריח את השממה בחצור הגלילית, והכל במאור פנים. בשם כל תנועת ש"ס, שולחים תנחומים לבניו הרבנים שליט"א וכל משפחתו הכבודה, במורשתו ותורתו אשר הותיר אחריו תנוחמו, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

מטעם הישוב נמסר כי "חצור הגלילית מרכינה ראש עם פטירתו המצערת של רבה הראשי הרב מרדכי דעי זצ״ל שהחזיר הבוקר (שני, 24.5, כ״ג בסיוון) את נשימתו לבורא עולם לאחר התמודדות של למעלה משנה עם מחלה".

״במהלך השנה האחרונה התפללנו לשלומו, אך לצערנו, אנו נפרדים מאחת הדמויות האהובות, שפעלו לשלום לאחווה ורעות בקהילת חצור.היה בנינו קשר מיוחד ,אהבתי את הרב מאוד, זכיתי זכות גדולה להכיר אשיות יוצאת דופן, זהו יום כואב ועצוב לכולנו״, ציין ראש המועצה שמעון סויסה.

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן: "התבשרנו בכאב על פטירתו של הגאון הצדיק רבי מרדכי דיעי זצ"ל, רבה של חצור הגלילית, אשר הלך לעולמו בגיל 68 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. הגאון זצ"ל המשיך את דרכו של אביו הגאון חכם עזיזי דיעי זצ"ל, אשר היה מראשוני היישוב חצור הגלילית וכיהן כרבה. מאז המשיך רבי מרדכי דיעי זצ"ל את מקומו ברבנות, עמד על משמר התורה והכשרות והיה ראש חכמי חצור וגלילותיה וראש ונשיא מוסדות התורה והחסד 'אגודת שערי דעה'. זו אבידה קשה לעולם הרבנות בישראל. תנחומי למשפחתו ויה"ר שיבולע המוות לנצח".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ברוך דיין האמת
    אדם צדיק וקדוש עניו ושפל רוח נוח למקום וטוב לבריות הקדים שלום לכל אדם
    חכמתו וצהלתו על פניו . ת.נ.צ.ב.ה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים