שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » הרב יאשיהו פינטו באיגרת חיזוק מיוחדת
שובה ישראל
באגרת מיוחדת מראב"ד מרוקו כותב האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: "בימים אלו אשר החושך מכסה פני ארץ, כל מי שמשתדל לשם שמים יותר, ההשפעה שמקבל היא גדולה ועצומה"
הרב יאשיהו פינטו | צילום: באדיבות המצלם

לאחר שבועיים של טיפולים וכאבים קשים, מסר אמש האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שיעור ושלח איגרת חיזווק לתלמידיו ברחבי העולם, בה הוא מספר על מצבו הבריאותי, מעורר לקדושת הימים, ומזמין לשמת הנחת התפילין של בנו בה צפויים להשתתף אלפים מכל רחבי העולם.

באיגרתו כתב הרב פינטו: אנחנו בצער שהנה ימי הרחמים והסליחות פונים ועוברים ובעוונות הרבים פחות שיעורים. היצר הרע נילחם בכל הכח להטריד אותנו בדברים קשים בבריאות, לגרום ביטול תורה, אבל בע״ה ״יִגְעַר ה׳ בְּךָ הַשָּׂטָן״ . ונשתדל במסירות נפש גיבורים לעמוד בפרץ, לעורר את הזמן ושנהיה כלי קיבול לקבל עלינו עול מלכות שמים ביום הדין.

ולכל בני הקהילה הקדושה, ישתדלו בכל הכח לגדל ולחזק התורות וההנהגות, ההלכות והמנהגים של הקהילה הקדושה שבהם ישכון אור. למסור נפש שבכל מקום ומקום יפתח עוד בית השם, עוד בית מדרש של ״שובה ישראל״, ״הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ וִירִיעוֹת מִשְׁכְּנוֹתַיִךְ יַטּוּ אַל תַּחְשֹׂכִי הַאֲרִיכִי מֵיתָרַיִךְ וִיתֵדֹתַיִךְ חַזֵּקִי״.

האור המאיר לעולם מהדרך המתוקנת והמאירה של ״שובה ישראל״ משפיע שפע רב בכל העולמות, ובדרך זו בה ישכון אור לא ימושו דברי התורה הללו מפיך, והגית בו יומם ולילה.

אלו ימים שהשטן מרקד ונלחם להוציא את האדם מהריכוז לעבודת השם, ועלינו לעמוד ולחזק ולגדל את בית השם, להשתדל בתשובה, בצדקה, ולחיות את התורות של הישיבה ולא להסתפק במה שעושים לעצמנו ולבני ביתנו, אלא לצאת לשער בת רבים ולהיות קול קורא לאור המאיר והמשפיע לעולם.

אלו ימים שהחושך יכסה פני אור, וכל היסודות של היהדות עומדים במלחמה של לטמא כל השמנים, וגם אשור נלוה עימם, וכל מעשיך בספר נכתבים. וכמה שנכין את עצמנו ליום הדין הממשש ובא, נהיה כלי קיבול לקבל השפעות מעולם העליון.
ועלינו לדעת שבימים אלו אשר החושך מכסה פני ארץ, כל מי שמשתדל לשם שמים יותר, ההשפעה שמקבל מהשמים היא גדולה ועצומה. ולכן בימים שנשארו מחודש אלול, עלינו לקיים היכון לקראת אלוקיך ישראל.

ב״ה יש בידנו שנה של מסירות נפש, שנה של זיכוי הרבים, שנה שמשה רבנו רעיא מהימנא מליץ יושר על כל בני הקהילה ועל כל כלל עם ישראל, אך יגער השם בך השטן. ואמרו רבותינו, כאשר השטן מרגיש מנוצח, מוסיף כוח ונלחם. ועלינו להוסיף כח על כח, ואין מחזקים אלא למחוזקים, וכל בני הקהילה הקדושים יצאו לרחובה של עיר ויצעקו צעקה מעומק הלב, מי להשם אלי.

עומדים אנו לפני ראש השנה מיוחד מכל שנה. העולם נמצא בפרשת דרכים מהמורכבות שהיו דורות רבים, וחייב כל יהודי להיכנס בצורה מושלמת ליום הדין".

בדבריו הזמין ראב"ד מרוקו את ציבור תלמידיו לשמחת הנחת התפילין של בנו וכתב: בע״ה ביום כ״ב אלול נהיה כולנו בשמחה הגדולה של מצות הנחת תפילין לבני אהובי שיח׳, וכאיש אחד בלב אחד נקבל עלינו עול מלכות שמים, בזמן של ההילולה של המאור הגדול, מור זקני הגדול רבנו חיים פינטו זצוק״ל. ונתפלל שספרי חיים ומתים שנפתחים יגנו עלינו החיים, שחיים עמנו עם צדקותם ומסירותם, והמתים הם האבות הקדושים יהיו מליצי יושר עלינו.

ונחדד בנפשנו בקבלה גמורה, אין פשרות בהלכה ואין פשרות ביסודות התורה, זה דור קשה שרוצים להביא את העולם לפשרות בטענות שונות ומשונות.

הקידמה, השינוי של העולם. אבל עלינו לדעת, חדש אסור מן התורה וכל פשרה בתורה, בהלכה, בכשרות, גוררת פשרות יותר קשות.

בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, אך במתי מעט, אלה שמסרו נפשם שלא להתפשר, רק הם שמרו על קיום עם ישראל. היכן שדורשים מהאדם פשרות, מצוה וחובה עליו לברוח כמאש מהמקום הזה, כי סופו להחריב ולא ישאר ממנו פליט ושׂריד.

כבר מצאנו קהילות שלמות שהלכו בדרך הפשרות ולא נשאר מהם שּׁם ישראל. בני ישראל נגאלו ממצרים על שלא שינו שמם, לשונם ומלבושם. והיכן שנכנסים לנהל את התורה וההלכה אנשים שרחוקים מהתורה, כח הפועל בנפעל, ומחריבים כל חלקה טובה, והשועלים הקטנים המחבלים כרמים הם באים על עונשם ראשונים.

נחזק עוד תורה, עוד עבודת השם, עוד בית מדרש, עוד ספר דברים בדרך הקדושה של ״שובה ישראל״ שבה ישכון אור.

המצפה לישועה ומבקש רחמים מבעל הרחמים, ומבקש בתחינה להעתיר בעידנו לרפואה,

יאשיהו יוסף.

1
צילום: האיגרת
2
צילום: ההזמנה
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים