שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הרב פינטו מבקש: "התפללו להצלחת המלך"
שלומה של מלכות
במסגרת שיעורו השבועי הפציר הרב יאשיהו פינטו המתגורר במרוקו, בפני יהודי תבל להתפלל למען הצלחת המלך והממלכה שנמצאים בפני מתקפת טרור של חזית ה"פוליסריו"
הרב יאשיהו פינטו | צילום: דוד ארזני

במסגרת שיעורו השבועי המועבר לעשרות אלפי אנשי בשידור חי ברחבי העולם, התייחס הרב יאשיהו פינטו לאופוזיציה שמתגבשת נגד מלך מרוקו וקרא ליהודי העולם להוקיר טובה לממלכה ולהתפלל להצלחתה.

"ישנו דבר חשוב שאני רוצה לומר מעומק הלב, במרוקו יש מלכות של חסד והמלך הוא מלך של חסד שהקב"ה יאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים שכל כולו רחמים וחסד. בעולם ישנם כמיליון וחצי יהודים שהם יוצאי מרוקו המהווים בין 10 ל- 12 אחוז מכל יהודי העולם. לראיה מרוקו היא המקום הבטוח ליהודים זה 2000 שנה".

"כולם זוכרים כיצד בשואה כאשר היטלר פנה למלך מרוקו וביקש את היהודים להרגם, ענה לו המלך שכל המרוקאים אחד הם ולא נתן לו לנגוע בשערה של יהודי, יותר מכך הוסיף ואמר המלך שאם יחייבו את היהודים לענוד טלאי צהוב, הרי שהוא יהיה הראשון שיעשה זאת".

"לצערנו, כיום יש זמנים קשים במרוקו, מכיוון שבמדבר סהרה ישנה חבורת פירחחים בשם "הפוליסריו" שדווקא בימים האלו, בזמן זה שיש קורונה, בזמן שהוא קשה מאוד בכל העולם שנמצא בצער ובדאגה והנה הם מצאו זמן לעשות דברים לא טובים".

"כל רב קהילה ובעל מעמד, צריך בזמן הזה להיות השגריר של מרוקו, להגן על מרוקו ולהגן על הקהילה מפני החבורה הזאת. אנו מבקשים מכל רב שיש לו קהילה וכן גם קהילת שובה ישראל במרוקו ובכל העולם וכן כל יהודי ויהודי בפרט להוקיע את חבורת הפרחחים ופוחזים הזאת אשר היא ריקה מתוכן ומזיקה ובכך להראות הכרת הטוב למרוקו ולמלכה".

"זה הזמן של הכרת הטוב של היהודים למרוקו, על היותה של מרוקו ארץ של שלווה, של טוב ולהניף את הדגל של מרוקו ובעזרת ה' נזכה לבשורות טובות ולגאולה השלימה שנאמר "ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה".

יצוין, כי "חזית פוליסריו" היא תנועה לשחרור לאומי בחבל סהרה המערבית, שלחמה תחילה נגד השלטון הספרדי ולאחר מכן נגד שלטונות מרוקו ומאוריטניה. החזית הוקמה במטרה לשחרר את סהרה המערבית מידיה של ספרד, לאחר הסכמי מדריד מרוקו ומאוריטניה התשלטו את הטריטוריה ו'חזית פוליסריו' הפתחה נגדן בלוחמת גרילה.

לפני כשבועיים הודיעה מרוקו, כי חייליה פתחו במבצע צבאי באזור הגבול הדרומי של טריטוריית "סהרה המערבית" לסיום פרובוקציות מצד חזית ה'פוליסריו' התומכת בעצמאות האזור. כך דווח ב'מעריב'.

לפי הדיווח, ברבאט אמרו כי הצבא פועל לעצור את החסימה של משאיות הנוסעות בין אזורים בשליטת מרוקו בשטח השנוי במחלוקת ומאוריטניה השכנה, וכי הוא צפוי "לשחזר את התנועה החופשית לתנועה אזרחית ומסחרית".

עוד נאמר, כי חזית הפוליסריו הזהירה, כי תראה בכך פרובוקציה מצד ממשלת מרוקו, אם זו תעביר כוחות או אזרחים לאזור החיץ בגבול מאוריטניה. עוד נמסר מהגוף הפועל לעצמאות מזה שנים ארוכות, כי "כניסת כל גוף צבאי, ביטחוני או אזרחי מרוקאי" לאזור החיץ של גוארגורת "תיחשב כתוקפנות בוטה, אליה יגיב הצד המערב סהרי בתוקף, במטרה להגנה עצמית ולהגן על ריבונותה הלאומית. פירוש הדבר גם סיום הפסקת האש ותחילתה של מלחמה חדשה ברחבי האזור", אמרו בחזית הפוליסריו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים