שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » הרב שהיה מפורסם ב'כוחא דהתירא' זצ"ל
ברוך דיין האמת:
בעיצומם של ימי חול המועד נפרד עם ישראל מדמותו רוויית ההוד של זקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שנפטר לאחר שחלה בנגיף הקורונה
הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל | צילום: קובי הר צבי

מירושלים הגיעה הבשורה הקשה על פטירתו של זקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל שנפטר לאחר שנדבק מנגיף קורונה והוא בן 79 שנים.

הרב בקשי דורון מילא לאורך שנותיו שורה ארוכה של משרות רבניות ותורניות כאשר עוד בטרם זכה והתעטר בתואר הראשון לציון ונבחר לכהן כרה"ר לישראל, כיהן כרבה הראשי של הערים בת ים וחיפה. הרב זצ"ל שימש כנשיא מוסדות "בנין אב" ובשנים האחרונות הוציא לאור את סדרת הספרים "בנין אב".

בתקופת כהונתו כרה"ר נרשמו מספר חילוקי דעות הלכתיים בין ההנהגה החרדית האשכנזית לזו הספרדית, שהובילו לסערה ברחוב החרדי. בין שלל המאורעות זכור לכל המאבק העיקש בשנת השמיטה של תשס"א, כאשר הרב בקשי דורון פעל בכל דרך לסכל את כוונת הגרי"ש אלישיב זצ"ל למנוע מכירת תוצרת של "היתר מכירה" בשווקים הסיטונאיים בעיר ירושלים.

ויכוח הלכתי נוסף בין הצדדים זכור, כאשר הרב בקשי דורון סבר כי יש לאשר פסולי חיתון בהלכה בכדי למנוע ממזרים בכלל ישראל.

הרה"ר יצחק יוסף ספד לו כשהוא מציין את העובדה כי כוחו היה רב לו בכח דהתירא, "בספריו הרבים חתר הרב זצ"ל לשלב בין השיטות, השיטה הליטאית בה למד בישיבת חברון, עם השיטה ההלכתית הספרדית כפי שלמד ממרן אאמו״ר זיע״א, היה מפורסם בכוחא דהיתרא כפי מסורת גדולי ספרד ולאמיתה של תורה". הגר"י יוסף ציין את העובדה ש"הרבנות הראשית לישראל חייבת לו את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים