שיתוף
תגובות
יהדות » הרה"ג הרב לאו: "חייבים לעשות השתדלות בשביל הצלת חיים"
בכינוס הרבנים
הגר"ד לאו לאלפי הנפטרים במגפת הקורונה: "עשרת אלפים אנשים, אנחנו אפילו לא יודעים את שמותיהם. אל לנו לשכוח אותם ולעבור על כך לסדר היום

מאות רבנים השתתפו בתכנית ימי העיון לרבני ישראל שעורך מידי שנה מכון אריאל. הכנס השנה, שהתקיים בשיתוף כללית, נערך לאחר הפסקה קצרה בעקבות הקורונה. נושא הכנס השנתי, הוקדש לסוגיה המסועפת והמורכבת של רפואה במדינה, משלל היבטים הלכתיים. כך למשל התקיים מושב מיוחד שעסק בשאלות מהותיות של הצלת חיים העולות מדיוניה ופעילותה של ועדת סל התרופות.

במושב הפתיחה שנפתח באמירת פרקי תהילים לזכות כלל עם ישראל בארץ ובתפוצות, השתתפות גם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, מנכ"ל כללית הגב' רות רלב"ד, מנהל מחוז צפון של כללית ד"ר מרדכי דיין, לצד רבנים חשובים ואישי ציבור מהשלטון המקומי ומשרדי ממשלה.

בדבריו לרבני הערים שנכחו בכנס, התייחס הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו לאלפי הנפטרים במגפת הקורונה: "עשרת אלפים אנשים, אנחנו אפילו לא יודעים את שמותיהם. אל לנו לשכוח אותם ולעבור על כך לסדר היום, אני לא שלם עם זה, אני כואב מאוד את אובדן החיים היקרים האלה. בתקופת הקורונה למדנו שמחויבים לעשות השתדלות מקסימלית ואפילו במחיר של ויתור הנוחות לטובת הצלת חיים. הלקח מהקורונה צריך להוביל להתחזקות בהלכות שבין אדם לחברו. עלינו להרגיש את מה שצריך להרגיש לב יהודי כאשר אחיך בצרה".

מנכ"ל כללית הגב' רות רלב"ג הרחיבה על פעילות כללית במהלך תקופת הקורונה ואמרה "הגענו לגר"ח קנייבסקי וגם לרבנים אחרים כדי לקבל את ברכתם, כדי שיהיה אפשר להגיע לציבור שחיכה לשמוע את דעת התורה כדי לדעת מה נכון עבורו לעשות".

"כללית הובילה את העברת המידע הרפואי על החיסונים לגדולי פוסקי ההלכה, זאת בכדי לצמצם סיכונים ולהציל כמה שיותר נפשות. המגפה הזאת היא בעלת עוצמה גדולה, אנחנו בין הגל הזה לגל הבא, יש עדיין עשרות אלפי מטופלים בקהילה, שבהם אנחנו מטפלים יום יום שעה שעה", אמרה הגב' רלב"ג.

גם רבה של כללית הגר"מ לפקיבקר, השתתף בכנס ואף נטל חלק בפאנל מיוחד שעסק בשאלת "כשרות ושבת במרכזים רפואיים באופן של לכתחילה".

במהלך הדיון אמר הרב לפקיבקר כי אדם שאוכל במלון שלא בכשרות מהודרת, עלול ח"ו להיכשל בבישול עכו"ם, מכיוון שמטבח מוסדי מתחיל לבשל בשעה ארבע לפנות בוקר והמשגיחים מגיעים רק בשעה שבע או שמונה בבוקר. לכן במרכזים הרפואיים של כללית הותקנו פתרונות טכנולוגיים הכוללים מערכות ביומטריות מתוחכמות המאפשרות שליטה ומתן סמכות להדלקת התנור והכיריים רק לעובדי מטבח שמורשים הלכתית על ידי רב בית החולים".

הדיונים בין רבני הערים ורבה של כללית, המשיכו גם לאחר סיום הפאנל. רבים מהנוכחים, ביקשו לשמוע מהרב לפקיבקר עוד על תחומי כשרות ושבת ועל הפתרונות הטכנולוגיים המאפשרים הגברת שמירת המצוות במרכזים הרפואיים של כללית.

לדברי הרב אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית: "אנו עדים לצמא הרב שקיים בקהל למידע מוסמך מקצועי המשלב ידע הלכתי ורפואי, ועל כן אנו פועלים להנגיש את המידע הרפואי המורכב לשולחנם של פוסקי ההלכה. כללית שפועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצועיות רפואית ושירות מצטיין, לקחה על עצמה לנהוג באותם סטנדרטים גם בהנגשת המידע הרפואי הלכתי לכלל לקוחות כללית בכל הריכוזים החרדים ברחבי הארץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים