שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרוגה, פצועה בינוני, ו-8 נפגעים קל בתאונה בי-ם
עם 7 רכבים
רכב הסעות שנסע בנתיב תחבורה ציבורית התנגש מסיבה לא ברורה ברכב אחר בדרך חברון בבירה. הולכת רגל צעירה בת 25 נהרגה, בת 57 נפצעה באורח בינוני
תגיות:
זירת התאונה | צילום: רועי שכטר דוברות מד"א

הולכת רגל בת 25 נהרגה היום (ראשון) בתאונת דרכים בה היו מעורבים כמה כלי רכב בדרך חברון פינת צבי נוימן בירושלים. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה. בנוסף לכך, אישה בת 57 נפצעה באורח בינוני, יחד עם שמונה פצועים נוספים. המשטרה פתחה בחקירה בנסיבות התאונה.

מארגון מד"א נמסר כי בשעה 13:57 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על ת.ד עם מעורבות מספר כלי רכב והולכת רגל בדרך חברון פינת צבי נוימן בירושלים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותה של אישה בת 25, הולכת רגל שנלכדה מתחת לאחד הרכבים וחולצה כשהיא ללא סימני חיים ומפנים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק 5 פצועים, בהם אישה בת 57 במצב בינוני עם חבלות בפלג גופה העליון ו-4 קל. 4 פצועים נוספים במצב קל טופלו במקום התאונה ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

החובשים של מד"א מאיר פולק ורועי שכטר סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות הולכת רגל ומספר כלי רכב. הולכת רגל שנפגעה מרכב מסחרי נלכדה תחתיו כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. 9 מנוסעי הרכבים שהיו מעורבים בתאונה נפצעו באורח בינוני וקל, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו חמישה מתוכם להמשך טיפול בבתי החולים בעיר".

זירת התאונה | צילום: כב"ה ירושלים

רמי דוייב חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בזירה קשה של תאונה עם מעורבות שבעה כלי רכב והולכת רגל שנלכדה תחת רכב הסעות. צוותי כיבוי חילצו את גופתה ללא רוח חיים. כמו כן בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו סיוע בזירה לפצועה בינוני כבת 60 ולשמונה נפגעים קל".

מכבאות והצלה מחוז ירושלים נמסר כי "בתחילת השעה 14:00 התקבלה קריאה במשל"ט ירושלים על תאונת דרכים בין 7 כלי רכב בדרך חברות בעיר. לוחמי האש שהגיעו למקום מצאו הולכת רכב שנלכדה מתחת לאחד הרכבים. לאחר פעולת חילוץ מהירה ומורכבת חולצה האשה והועברה להמשך טיפול לידי גורמי רפואה שפעלו במקום".

מפקד תחנת הבירה, רב רשף דורון עדיקא, מפקד משמרת: "הוזנקנו לתאונה עם מעורבות של שבעה כלי רכב בהם מיניבוס שמתחתיו נלכדה הולכת הרגל. התחלנו מיד בפעולת הרמה באמצעות ציוד הנדסי ייעודי. היא חולצה והועברה להמשך טיפול לידי גורמי רפואה שפעלו במקום".

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות תאונת דרכים בה מעורבים מספר כלי רכב בצומת דרך חברון-צבי נוימן בירושלים. במקום מספר פצועים ביניהם פצוע שנלכד מתחת לאחד מכלי הרכב ולאחר חילוצו נקבע מותו בזירה. בוחני תאונות הדרכים של משטרת ישראל החלו בחקירת נסיבות התאונה".

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 74 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם 21 הולכי רגל. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו 65 בני אדם ובחמש השנים האחרונות נהרגו בממוצע בתקופה המקבילה 82 בני אדם.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר כי "אנשים ששרדו את מגיפת הקורונה לא הצליחו לשרוד את מגיפת תאונות הדרכים. למרות הסגר הארוך שהיינו שרויים בו בחודש ינואר, נרשם זינוק חד ומדאיג במספר ההרוגים מתאונות דרכים השנה לעומת שנה שעברה. הכישלון בהפחתת ההרוגים מתאונות דרכים הוא תוצאה ישירה של צמצום הכסף שהמדינה מעבירה לטובת הצלת חיי אדם בכבישים".

עוד קיטה אמר כי "עצוב ומתסכל שהמדינה יודעת להקצות משאבים למלחמה בקורונה אבל מזניחה את תאונות הדרכים שגובות מחיר יקר מהחברה הישראלית. חייבים לשים את הצלת חיי האדם בראש סדר העדיפויות של המדינה, ולהחזיר את הכסף שנלקח בשנים האחרונות מתחום הבטיחות בדרכים כדי למנוע את ההרוג הבא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים