שיתוף
תגובות
חדשות » הרוגי הטבח בבאר שבע מובאים למנוחות • צעקות וקריאות גנאי נגד שרים
ההרוגים מובאים למנוחות
"כבוד השר, תגיד את זה. תגיד את זה בתקשורת שבגלל שהיא הייתה יהודייה היא נרצחה". נרצחי הטבח בבאר שבע מובאים למנוחות
השר עמר בר לב, המפכ"ל קובי שבתאי וממ"ז ירושלים דורון תורג'מן בזירה | צילום: דוברות

"רק להדגיש שהיא נרצחה בגלל שהייתה יהודייה. כבוד השר, תגיד את זה. תגיד את זה בתקשורת שבגלל שהיא הייתה יהודייה היא נרצחה": אחרי הפיגוע בבאר שבע שבו נרצחו ארבעה בני אדם, מובאים הערב (רביעי) הקורבנות למנוחות. אלפי ישראלים ליוו את הנרצחים בדרכם האחרונה.

במושב גילת הסמוך לעיר אופקים נטמנה דוריס יחבס (49), שהותירה אחריה בעל ושלושה ילדים. דבריו של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שייצג את הממשלה בהלוויה, הופרעו על ידי כמה מהמשתתפים. האלמן יוסי ביקש מהם להפסיק: "אם אתם מכבדים את אשתי היקרה, תנו לה את הכבוד הראוי לה".
השר בר-לב אמר בדברי ההספד: "אנחנו ברגע קשה למשפחה ולכל אזרחי מדינת ישראל, אחרי אירוע טרור רצחני על ידי רוצח שפל. רק בגלל השנאה שבערה בו הוא עשה את הפשע הנתעב. אנחנו לא נשקוט עד אשר הפושע והטרוריסט יגיע ויישפט כדין".

בשלב זה צעקו לעברו הנוכחים: "הוא מת!". בר-לב המשיך: "אנחנו לא נשקוט עד שנגיע לכל הטרוריסטים, זו הדרך היחידה שבה אפשר וצריך להילחם בטרור. נמגר את הטרוריסטים, נגיע למקומות שלהם ולמשפחות שלהם ונמצה את הדין עם כל מי שירים יד או סכין על אזרחים במדינת ישראל".

אחד הנוכחים אמר לשר בר-לב: "רק להדגיש שהיא נרצחה בגלל שהייתה יהודייה. כבוד השר, תגיד את זה. תגיד את זה בתקשורת שבגלל שהיא הייתה יהודייה היא נרצחה". השר השיב לו: "אתה צודק" . נוכח אחר בהלוויה אמר לשר לביטחון הפנים: "תגיד לעבאס שהוא לא יקבל כלום בנגב, עם כל הכסף שהבאתם לו".

בבאר שבע נטמן במקביל מנחם יחזקאל מנוחין (67). גם כמה ממלוויו בדרכו האחרונה התפרצו לעבר נציגת הממשלה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, קראו לעברה: "את יושבת בממשלה עם תומכי טרור".
השרה ספדה לנרצח: "כולנו הזדעזענו עמוקות ממסע הקטל האכזרי. פיגוע טרור רצחני שמביא שעות קשות לחברה בישראל ולכל מי שחי פה. מנחם יחזקאל מנוחין ז"ל יצא לטייל ונדקר על ידי רוצח שפל שקטל ארבעה אנשים חפים מכל פשע ללא הבחנה, ארבעה בני אדם שיצאו לשגרת יומם ונרצחו באכזריות במסע הקטל של רוצח צמא דם רק בשל היותם יהודים".

בבית העלמין בבאר שבע גם הובאה למנוחות לורה יצחק (43), שהותירה אחריה בעל ושלוש בנות. שר התפוצות נחמן שי פתח את דברי ההספד בהלוויה. "בני המשפחה כולה – ישראל, הממשלה והעם מחבקים אתכם ברגעים האלה ועוטפים אתכם באהבה. אין גבול לכאב שאתם חשים, אין גבול לרצון של כולנו לומר לכם ברגעים האלה שכאבכם כאבנו, אובדנכם אובדננו".

בהמשך יובא למנוחות בבית העלמין בבאר שבע הרב משה קרביצקי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים