שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הרוג, ופצועים מירי נ"ט מצפון הרצועה לישראל
הסלמה קטלנית
הירי לדרום התחדש הבוקר. חמאס קיבל אחריות על שיגור טיל קורנט, וצוות מד"א מנסה לחלץ את הפצועים. תושב שסייע בחילוץ: "הרכב בער, הוצאתי אותם אחד אחד"
ארכיון | צילום: הגיהאד האיסלמי

אדם נהרג היום (רביעי) מפגיעת 2 טילי נ"ט שנורו מצפון רצועת עזה לעבר רכב בשטח ישראל. בתקיפה נפצעו שני בני אדם נוספים באורח אנוש ובינוני-קשה. מיד לאחר הירי, ובזמן פינוי הפצועים, השטח שלעברו שוגר הטיל הופצץ בירי מרגמות ורקטות שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה. גם בשעה זו משוגרות רקטות לעבר העוטף. חמאס קיבל את האחריות על הירי.

תושב שחילץ את הפצועים מהרכב סיפר ב'וינט': "שמעתי את הפיצוץ ונסעתי מיד למקום שממנו ראיתי את פטריית העשן. הרכב בער, היה ממש לוהט. חילצתי אותם אחד אחד. כל מה שעמד לנגד עיניי זה להציל אותם. אירוע קשה, זה קרה בכניסה לשטחים החקלאים".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך. מתחקור ראשוני של אירועי ירי הנ"ט עולה כי בוצע ירי נ״ט אחד בלבד. צה"ל מדגיש כי המרחב אליו בוצע ירי הנ"ט הינו מרחב סגור ומבודד ויש להימנע מלהגיע אליו".

ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א שטיפל בפצועים סיפר: "ביצענו בשטח מיון ראשוני לשלושה פצועים, אחד מהם היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעות הדף ורסיסים, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו אנוש. פצוע נוסף היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות קשות בגפיים ופגיעות הדף והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות רסיסים. פינינו את הפצועים לבית החולים תוך טיפול רפואי וייצוב מצבם. במשך כל האירוע נשמעו אזעקות ופעלנו תחת אש"

פראמדיקית מד"א רוית מרטינז שטיפלה בשטח בפצועים תחת אש סיפרה: "מדובר באירוע קשה, הגענו לפצועים בשטח כשברקע נשמעות אזעקות ונמשך הירי. הפצועים סבלו מפציעות הדף ורסיסים. טיפלנו בהם תוך שאנחנו מגינים עליהם ועלינו. לאחר טיפול חיוני דחוף בשטח וכשניתן היה להיחלץ מירי הטילים והפצצות חילצנו את הפצועים למקום בטוח ושם בסיוע רופא מד"א וכוחות מד"א נוספים פינינו אותם לבית החולים".

קודם לכן קיבלו רבבות תושבי שדרות והאזור הודעת SMS מהרשויות עם הנחיה להסתגר בבתים ולנעול את הדלתות עד להודעה חדשה. החשד היה תקרית ביטחונית בגבול הרצועה וחשש לחדירה של מחבל לישראל, אולם לאחר שעה קלה הורה צה"ל על חזרה לשגרה. במהלך היממה האחרונה נהרגו במסגרת המבצע חמישה בני אדם מפגיעת רקטות שנורו מרצועת עזה על ידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

כ-850 רקטות שוגרו מיום שני בערב לשטח ישראל, כאשר במהלך הלילה התרחשו מטחים כבדים לאזור המרכז. המטחים הללו כוונו בין היתר לתל אביב, חולון, רמת השרון, הרצליה, באר שבע וכפר סבא. במהלך המטח נרשמו פגיעות ישירות בלוד וביהוד, כאשר לצד מספר נפגעי חרדה – הפגיעה בלוד גבתה את חייהם של חליל עוואד בן ה-50, ובתו נאדין בת ה-16. האם סוזאן ושני ילדיה, שאדי ונג'את, מאושפזים בבית החולים באסף הרופא במצב קל.

לפי דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, גם בורות שיגור רקטות ומטרות תת-קרקעיות הותקפו. "כל מי שירד לתת-קרקע – כשהם יעלו למעלה לא יהיו להם בתים לחזור אליהם", אמר. בסך הכול, יותר מ-500 יעדים נפגעו. מנגד, כ-850 רקטות נורו וחצו את הגדר לישראל, ו-200 שוגרו ללא הצלחה. כלי טיס בלתי מאויש שחצה מרצועת עזה לעבר ישראל יורט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים