שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » שתי נשים נהרגו מפגיעת רקטות בבתים באשקלון
הסלמה רצחנית
שתי נשים, בנות 40 ו-80 נהרגו מפגיעות ישירות בבתים באשקלון, אדם נוסף נפצע קשה. בחמאס אמרו כי שיגרו 137 רקטות בחמש דקות לאשקלון, לעוטף ולאשדוד
תגיות:
זירת האסון באשקלון | צילום: דוברות זק״א

אישה כבת 40 ואישה כבת 70 נהרגו היום (שלישי) מפגיעות ישירות של רקטות ששגורו מרצועת עזה לעבר ישראל ופגעו בשני בתים באשקלון. מאות רקטות נורו לאורך היום מרצועת עזה לעבר אשדוד, אשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה.

במטח הכבד שהחל בסביבות השעה 13 בצהריים, רקטה אחת נפלה ליד בית החולים ברזילי, אחת אחרת נפלה על בית ספר בעיר וגרמה לנזק רב לרכוש – ורקטה שלישית פגעה בבניין מגורים. עד כה, 70 בני אדם פונו לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי – 40 מתוכם מטופלים במיון.

עשרות רקטות נורו גם לעיר אשדוד, כאשר על פי העירייה 11 מהן מהרקטות יורטו, ואילו רקטה אחת פגעה בבית פרטי באשדוד וגרמה לפציעתם של שני בני אדם במצב קל ולשלושה נפגעי חרדה נוספים. ארגון חמאס טען כי מטח הרקטות האחרון ששיגר היה הגדול בתולדותיו – 137 רקטות תוך 5 דקות.

מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי העיר אשקלון. עם זאת, יש להקפיד על שאר הנחיות פיקוד העורף. עם קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו 10 דקות. בעת כניסה לבניין לצורך התמגנות יש לעלות לפחות קומה אחת בחדר המדרגות כדי להימנע מפגיעת רסיסים. כמו כן, יש להיכנס למרחב המוגן בזהירות על מנת להימנע מנפילות ופציעות.

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הירי האחרון: "זו מכת הטילים הגדולה ביותר מסוגה עד כה, וזו התגובה להמשך תקיפת הבתים ואנשי ההתנגדות על ידי ישראל". בהודעה נאמר כי "צפויה תגובה עוצמתית יותר".

מארגון מד"א נמסר כי בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת אשקלון: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-2 נשים כבנות מחוסרות הכרה במצב אנוש ומפנים לבי"ח 4 פצועים, בהם אישה כבת 80 במצב קשה. מזק״א נמסר כי שתי נשים נהרגו מפגיעות ישירות בבתים. צוות מורחב של מתנדבי זק״א באשקלון מטפלים בכבוד המת יחד עם שוטרי המז״פ ופיקוד העורף בזירות הקשות.

פראמדיק מד"א ישראל לוגסי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו מבנה חד קומתי שנפגע ובתוכו היו 2 נשים שנפגעו באורח קשה. חילצנו אלינו מהבניין אישה כבת 80 שסבלה מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנחת חסמי עורקים ועצירת דימומים ופינינו אותה במצב קשה ולא יציב לבית החולים. אישה נוספת שנפגעה באורח אנוש מטופלת בזירה".

פרמדיק איחוד הצלה אלעד בכר מסר: "מדובר בזירה מורכבת והענקנו סיוע לפצועה קשה שחולצה מתוך ההריסות כשהיא סובלת קשות מפציעות בגפיים התחתונות. כמו כן נפגעת באורח אנוש עדיין לכודה בתוך ההרס הרב שנגרם כתוצאה מהפגיעה הישירה".

דוד קריספל חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "הענקנו אף סיוע למספר נפגעים מדירות סמוכות שנפצעו מרסיסים ומצבם בשלב זה מוגדר קל. כמו כן: צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

מוטי פריד מתנדב זק״א שטיפל בזירה הראשונה באשקלון: ״מדובר בבית פרטי שספג פגיעה ישירה, כשהגעתי למקום ראיתי את כל הבית מבפנים הרוס לגמרי, בתוך הבית מצאנו אישה מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית, יחד עם פיקוד העורף חילצנו את האישה מחוץ לבית, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום".

מאיר בוסקילה שטיפל בזירה השניה באשקלון: ״מדובר בבנין רב קומות שספר פגיעה ישירה, הנזק עצום, בתוך הבית מצאנו אישה מבוגרת עם פגיעה רב מערכתית, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום, צוותי מד״א פינו מספר נפגעים נוספים לבית החולים בעיר".

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל ממשיכים לפעול בעיר אשקלון, ומטפלים כעת יחד עם כוחות החרום וההצלה ב 2 זירות קשות מהן פונו פצועים. מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי נמצא בשטח ומפקד על הכוחות בזירות השונות".

"חבלני המשטרה ממשיכים לעבור בין הזירות בהן זוהו נפילות, על מנת לנטרל סיכונים נוספים. במשטרה קוראים לציבור, מיד עם הישמע אזעקה, לגשת מיד למרחב מוגן ולהיות קשובים להנחיות המועברות באמצעות כלי המדיה".

נפילה באשקלון | צילום: דוברות המשטרה
נפילה באשקלון | צילום: דוברות המשטרה
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים