שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » כישלון לרוסים בחרקוב • רה"מ בנט שוחח עם פוטין
לאחר שעות של לחימה
נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי דיווח כי אוקראינה הגישה רשמית תביעה נגד רוסיה בבית הדין הבינלאומי של האו"ם בהאג • פוטין סרב להצעת התיווך שהציע רה"מ בנט
הנשיא פוטין ונפתלי בנט | צילום: תמונת פוטין: Sasa Dzambic Photography, שאטרסטוק תמנת בנט: עמוס בן גרשום/ לע"מ

לאחר שעות של לחימה משעות הבוקר המוקדמות, מושל חרקוב מדווח כי מחוז חרקוב נמצא בשליטה אוקראינית. זאת לאחר שבעשות הבוקר פרצו לעיר אלפי חיילים רוסים בליווי טנקים. המושל מסר כי הצבא האוקראיני ביצע "טיהור מוחלט של העיר מהצבא הרוסי".

"האויב של רוסיה מדוכא לחלוטין. קבוצות שלמות של 5-10 חיילים רוסים נכנעים לכוחות האוקראינים. ברגע שהם רואים לפחות חייל אחד משלנו, הם נכנעים", כתב מושל מחוז חרקוב.

עוד בנושא:

עוד נאמר בהודעת המושל כי מאות חיילים רוסים מסתובבים בעיר חרקוב כשהם מחפשים מחסה מפני הכוחות האוקראינים. בהודעה נאמר כי החיילים הרוסים מחפשים אוכל ושתיה אצל תושבי חרקוב ועל תושבי העיר להיזהר ולא לפתוח להם את הדלתות.

מושל חרקוב פרסם גם כי "הלוחמים הרוסים השבויים מדברים על תשישות מוחלטת ודמורליזציה, אין להם קשר לפיקוד המרכז, הם אינם מבינים ואינם יודעים את המשך פעולותיהם. מאז תחילת המתקפה על אוקראינה, הם לא קיבלו מזון ומיםואין להם דלק לציוד".

בעקבות הקרבות, נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי דיווח כי אוקראינה הגישה רשמית תביעה נגד רוסיה בבית הדין הבינלאומי של האו"ם בהאג. "אנו דורשים שרוסיה תישא באחריות על רצח עם. אנו מבקשים מבית המשפט להורות לאלתר לרוסיה להפסיק את פעולות האיבה ולקבוע דיון בשבוע הבא" כתב הנשיא.

בהודעה שפרסמה סגנית שר ההגנה של אוקראינה אנה מליר היא מעדכנת כי סך האבדות של הצבא הרוסי במהלך ימי פלישתו לאוקראינה הגיע ל-4,300 חיילים ואנשי שירות.

בניסיון לתווך הפסקת אש, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח לפני זמן קצר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בנט הציע לפוטין כי ישראל תתווך בין המדינות לצורך הגעה להסדר והפסקת אש ואף תארח את נציגי המדינות בישראל. ע"פ מקורות, פוטין סרב להצעה בטענה כי רוסיה מוכנה לנהל מו"מ רק בבלארוס אך אוקראינה לא מעוניינת.

גורם מדיני ששוחח עם בחזית מסר כי "רה"מ בנט והנשיא פוטין שוחחו לפני שעתיים. רה"מ הביע את דאגתו מהמצב באוקראינה, ומהאפשרות שהלחימה תחריף ותביא לנזק הומניטארי רב. השניים סיכמו לשמור על קשר רציף בין רוסיה וישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים