שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הרופאה כרתה את הרגל הלא נכונה ונקנסה
מקרה הזוי
מבית החולים נמסר כי "התקרית המצערת התרחשה כתוצאה מרצף של נסיבות מצערות", ומנהל בית החולים פרסם התנצלות פומבית לאחר המקרה
תגיות:
חדר ניתוח | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

מקרה הזוי: בית המשפט בעיר לינץ באוסטריה קנס ב- 2700 יורו רופאה מנתחת בת ה-43 שהורשעה כי כרתה בטעות את רגלו הימנית של חולה, במקום לכרות את רגלו השמאלית.

הטעות הטראגית של הרופאה התגלתה רק כעבור יומיים במהלך החלפת תחבושות של האיש, ולתדהמתו של המטופל נאמר לו כי הרופאים יצטרכו לכרות גם את רגלו השנייה, שהיתה אמורה להיכרת במקור.

במהלך הדיון בבית המשפט בלינץ הודתה הרופאה בטעות הטראגית, וטענה כי "נפל פגם בשרשרת ההוראות בחדר הניתוח". כאשר נשאלה על ידי השופטים מדוע סימנה את רגלו הימנית של המטופל לכריתה במקום את רגלו השמאלית, ענתה הרופאה המנתחת "אני פשוט לא יודעת".

למרות התשובה הלא ברורה וההודאה של הרופאה, החליטו השופטים לגזור עליה קנס בסך 2700 יורו בלבד, כאשר גם מחצית מהסכום הזה הומר לתשלום על תנאי בלבד.

בנוסף נדרשה הרופאה לשלם פיצויים בסך 5000 יורו לאלמנתו של המטופל, שהלך מאז לעולמו.

מבית החולים נמסר כי "התקרית המצערת התרחשה כתוצאה מרצף של נסיבות מצערות", ומנהל בית החולים פרסם התנצלות פומבית לאחר המקרה. הרופאה המנתחת עצמה עזבה מאז את בית החולים ועברה לעבוד במרפאה אחרת.

מקרים כאלה הם נדירים אך היו מקרים דומים בעבר. בשנת 1995, רופא בארה"ב גילה באמצע הניתוח שהוא כורת את רגלו הלא נכונה של חולה סוכרת, ונאלץ להשלים את מלאכתו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים