שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרופאים: "המאבק יימשך ללא הגבלת זמן"
מחאת צוותי הרפואה
מאות רופאים, אחיות וצוותי רפואה הפגינו מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על קריסת 7 בתי החולים הציבוריים. הרופאים: "התנהלות משרד הבריאות זה הוריאנט הכי מסוכן"
בית חולים, אילוסטרציה | צילום: sfam_photo, שאטרסטוק

מאות רופאים, אחיות וצוותי רפואה הפגינו מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על קריסת 7 בתי החולים הציבוריים, הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת. "התנהלות משרד הבריאות זה הוריאנט הכי מסוכן – המאבק יימשך ללא הגבלת זמן", אמרו הרופאים בהפגנה.

פרופ' פהד חכים, מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת: "אני מתבייש להיות פה היום. אנחנו רוצים וודאות ותקווה. גם לאמא שלי ביטלתי את הניתוח שלה הבוקר. איפה האנשים שאמונים על מערכת הבריאות, אלו שצריכים לחשוב איך מתפעלים את המערכת? נרדמו בשמירה? ראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר – תתעשתו. אי אפשר לקחת בשבי אזרחים, מטופלים וספקים. אנחנו לא מוכנים לקבץ נדבות שוב ושוב. אף אחד מאיתנו הרופאים לא מוכנים לעבוד במערכת שמתפקדת ככה".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה: "לאורך השנים אנחנו רבנו, התכתשנו, לא הסכמנו, יצאנו לשביתות, אבל ברגע שנחתמו הסכמים – הממשלה עמדה ומילאה אותם וכאן יש לנו תקדים מסוכן שיכול להקרין על כל היחסים שלנו לעתיד לבוא עם הממשלה. הסכם שנחתם לא מקויים. הדבר הזה פוגע ביכולת לטפל בחולים ולתת להם את הטיפול הרפואי המיטבי לא רק בקורונה אלא בכלל התחומים וחולים נשלחים הביתה. לא יכול להעלות על הדעת שיש ספק שמשכורות החודש הקרוב, ערב ראש השנה לא ישולמו".

פרופ עפר מרין, מנכ"ל שערי צדק: "הימים הנוראיים השנה קצת שונים, קודם כל הם הקדימו בשבוע, זה לא ראש השנה ובעיקר כי אלו באמת ימים נוראיים. לעמוד עכשיו בכניסה לשערי צדק ולראות מאות אנשים עוזבים את שערי צדק, עוזבים את המטופלים ויורדים לפה, זה רגע נורא, שלא יהיה לרגע ספק, אנחנו עומדים פה כולנו בבושה גדולה. אנחנו בימי הסליחות, אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות הזאת לבקש סליחה ממאות ספקים בירושלים ובערים אחרות, שלא מקבלים חודשים את השכר שלהם".

"אני רוצה לבקש סליחה מכל העובדים שיש פה, מכל שבעת בתי החולים, שחיים כל בוקר באיזה חוסר וודאות, שומעים אותי, שומעים את המנהלים האחרים, תהיה משכורת או לא תהיה משכורת, אני רוצה לבקש מכם סליחה ואני רוצה בעיקר לבקש סליחה מאלפי מטופלים שכבר כמה ימים בתוך הטירוף של הקורונה, בתוך הטירוף של העבודה שאנחנו לא יכולים לתת להם טיפול. אנחנו פה בשביל המטופלים שלנו, שהדבר הזה יהיה ברור. אנחנו מתחת לקו האדום ואנחנו פה נעמוד כדי לתת את הטיפול לכל המטופלים שלנו באופן מלא".

פרופ דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בהדסה: "משרד הבריאות גורם לי לבוא לפה, באמצע יום עבודה, אחרי הפרת הבטחות, אני חייב להגיד למשרד הבריאות – תתביישו. תתביישו. אם אני צריך לבוא לפה במקום לטפל בחולים בגלל הפרת הסכם, שגם הוא הסכם קטן לנוכח העוול, למה? כי אנחנו לא תל אביבים? כי ירושלים זו ישראל השניה? כי תושבי ירושלים לא ראויים למשהו יותר טוב? שנה וחצי אנחנו עובדים, יום יום, 24/7, להילחם בקורונה ובשלושת הגלים היא הייתה באחוז כפול בירושלים מאשר בכל שאר המדינה, לא הוצאנו מילה, עבדנו, לא ביקשנו תוספת כספים, עבדנו באותה משכורת, אבל זה מה שמקבלים חזרה? שלא נותנים לבית חולים להתנהל בצורה מכובדת? תתביישו".

"משרד הבריאות – תתביישו. באחד הימים הגיע ראש העיר משה ליאון לבקר ובאומץ אמר לי אני רוצה להיכנס אתך פנימה, לתוך הקורונה. הוא התלבש ונכנס, הוא רצה לחוש את הדברים מקרוב, ואולי הגיע הזמן שהדסה גם תהיה בית חולים עירוני. אולי העירייה צריכה לקחת חסות עליה אם משרד הבריאות לא מסוגל. אנחנו צריכים עזרה, אנחנו לא יכולים מצד אחד לעמוד בחזית ומצד שני לקבל יריות בגב, לא יכול להיות דבר כזה. זו בגידה, בגידה בעבודה הרפואית של כולנו".

פרופ יורם וייס, מנכ"ל הדסה: "עצוב לי מאוד אנשים שעבדו לילות כימים כדי להציל חיים, לא יודעים אם השכר שלהם ישולם. ולא כי אנחנו לא יעילים – אנחנו הכי יעילים ומגיע לנו לקבל תקצוב הגון מהמדינה. החולים שלנו זכאים לאותה רמת טיפול כמו במרכז הארץ. לקראת ראש השנה ויום כיפור אני קורא לכל הממשלה להבין שהגיע רגע האמת – להתכנס ולסייע לכולנו".

נדב חן, מנכ"ל לניאדו: "שולחים אותנו למערכה עם טנקים בלי פגזים. מה שעושים לנו זה פלסטר על פצע ירי. יש לנו אבא, משרד הבריאות, ומה קורה? למה הדברים לא זורמים? כל כך פשוט: יש מגיפה אנחנו צריכים לנצח אותה, יש לנו חולים. הספקים לא קיבלו תשלום, אין לי כסף לגייס כח אדם. תנו לנו לעבוד. תעבירו לנו את האמצעים אנחנו רוצים לנצח את המגיפה. אנחנו החיילים שלכם, אתם המפקדים שלנו, תתעוררו".

ד״ר נאיל אליאס, מנכ"ל בית החולים הצרפתי בנצרת: "בתי החולים הציבוריים שמשרתים 2 מיליון תושבים בסכנת קריסה. התושבים שלנו ראויים לרפואה טובה כמו שהצוותים שלנו יודעים לתת".

אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי הדסה: "חשבנו להוביל היום נטישה מלאה של בתי החולים. לא יכול להיות שהעובדים יישאו על גבם בלבד את הטיפול בחולים. במידה ולא תטפלו במשבר – לא נאפשר לאף אחד לטפל בחולים. זה יהיה חד משמעי, ההסתדרות מאחורינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים