שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרחבת הבידוד, בדיקות מהירות ותו ירוק
ההמלצות לקבינט
משרד הבריאות ימליץ: בדיקת קורונה לכל מי ששב מחו"ל – אחרי 4 ימים. ההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף רק כשייחצה רף 1,000 המאומתים ביום ‎
תגיות:
קורונה | צילום: Melinda Nagy, שאטרסטוק

בכירי מערכת הבריאות צפויים להציג בפני קבינט הקורונה הגבלות חדשות ומשמעותיות כדי להיאבק בהתפשטות זן דלתא של נגיף הקורונה אם מספר המאומתים היומי יגיע ל-1,000 ביום, מה שככל הנראה צפוי לקרות בעוד כעשרה ימים עד שבועיים.

משרד הבריאות ימליץ לקבינט הקורונה לקיים בדיקות מהירות בכניסה לאירועים המוניים. במסגרת שורת המלצות, יושם דגש על מניעת הדבקה בקרב ילדים שלא התחסנו, כשיתקיים תקן תו ירוק מוגבל שיכלול את הבדיקות באירועים של ילדים.

כמו כן תורחב רשימת המדינות שהחוזרים מהם מחויבים בבידוד גם אם הם מחוסנים, כך שהיא תכלול גם מדינות שלגביהן יש אזהרת מסע חמורה, ולא רק את אלו שברשימת "אזהרת מסע מרבית". המלצה זו תוסיף לרשימה בין 15 ל-20 מדינות נוספות, בהן גם טורקיה, קפריסין ותאילנד, איחוד האמירויות, איי סיישל ואתיופיה.

שר הבריאות ומשרד הבריאות ימליצו גם על הגברת האכיפה המשטרתית על חייבי בידוד. "נושא אכיפת הבידודים עדין לא מטופל, כבר 7 פעמים ישבו בישיבות אצל ראש הממשלה ודיברו על המשך אכיפה וזה ממשיך להיות עקב אכילס", אמר הורביץ'.

בתוך כך, משרד הבריאות הנחה את בתי החולים לפתוח מחדש את מחלקות הקורונה לפי הצורך. ההנחייה כוללת גם פתיחת חדרי מיון ביולוגים, שהיו נהוגים בימי הגל השני והשלישי – מיון מפוצל שמוקצה למי שחשודים לקורונה, למאומתים וכן לשליליים לקוורנה.

ב'חדשות 13' דווח כי רופאת משפחה בשנות ה-50 לחייה, שבחרה לא להתחסן מפני קורונה, נדבקה בנגיף וכעת היא מאושפזת במצב קשה. הרופאים נאבקים על חייה והיא חוברה למכונת אקמו.

הרופאה, בעלת מרפאה פרטית שסיפקה שירותים לשתי קופות החולים הגדולות בארץ, כללית ומכבי, החלה לפתח תסמינים עוד בתחילת שבוע שעבר, אך בכל זאת לא עברה בדיקת קורונה והמשיכה לקבל מטופלים. עד כה, אותרו שמונה מטופלים שנדבקו בקורונה לאחר שבאו עמה במגע. בעקבות המקרה, במשרד הבריאות דרשו היום להקשיח את הסנקציות נגד רופאים שבחרו לא להתחסן, במטרה למנוע מהם לפגוש מטופלים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא מאפשרים לתושבים לבצע בדיקות. הורידו עמדות של קופות חולים – למשל של מכבי. הורידו אופציה להולכי רגל.אז כל המגזר החרדי, כל בני נוער, כל פנסיונר, כל אדם שאין לו רכב – צריך לחכות בתור למעבדה כמה ימים. מה יהיה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים