שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » הריבית בישראל צפויה להתחיל לטפס כבר באפריל
כלכלה עולמית | צילום: Thanumporn Thongkongkaew, שאטרסטוק

המשמעות: המשכנתאות צפויות להתייקר.

האינפלציה בעולם וגם בישראל כבר מתחילה לעלות. זאת, כאשר כרגע הריבית בארץ נמוכה במיוחד 0 עד 0.25% בארה"ב ו-0.1% בישראל – כבר כמה שנים. כעת, אחרי הפסקה ארוכה, מעריכים המומחים בעולם, כי בחודש הבא יתחילו העלאות הריבית.

בריטניה כבר העלתה את הריבית פעמיים, בדצמבר ובינואר. כעת הערכה של המומחים כי במרץ תעלה הריבית לראשונה גם בארה"ב.

גם אצלנו צפויה הריבית לעלות באפריל, מ-0.1% – ל-0.25% – עלייה של 150% בריבית. ואת זה כל מי שרוצה לקחת  משכנתא צריך לקחת בחשבון.

לדוגמא בהלוואה של 660,000 אש"ח לתקופה של 20 שנה הפער בהחזר החודשי יכול להגיע לכ – 20,000 ₪ לכל התקופה.

סיבה נוספת להתייקרות הריבית, הוא, מדד המחירים לצרכן, כאשר שיעור ההתייקרויות גבוה, המדד עולה בשיעורים ניכרים, אינפלציה של 3%-4% בשנה תגדיל את החזרי המשכנתא הצמודים למדד המחירים לצרכן.

כמעט תמיד ניתן למחזר משכנתאות ולבצע תמהיל חדש, אבל מיחזור עולה כסף ולפעמים העמלה שנשלם לבנק תהיה יקרה מהנזק שבריבית או בהצמדה המתייקרים.

המומחים חוששים כשהריבית על המשכנתאות תעלה, זוגות צעירים עלולים לפגר בהחזרים החודשיים, בנוסף למגמת עלייה ביוקר המחיה שהולך וגובר.

כל מי שצמוד למדד תשומות הבנייה, עדיף לו להקדים תשלומים בשביל להקטין את החשיפה למדד שעולה בשיעור גבוה מאשר העלייה במדד המחירים לצרכן והריביות במשק אומרים המומחים.

העלאת גובה הריבית, תגרום להתייקרות בפועל של המשכנתא. כתוצאה מכך הדירה תעלה יותר, בבנקים אמרו כי ריבית המשכנתאות לא עלתה עד כה, אולם אין ספק שהיא תעלה כאשר בנק ישראל יעלה את הריבית ואם האינפלציה תרים ראש. "צריך שהרוכשים יצפו את העתיד, לפי כל הסימנים הריביות בעולם יעלו, וההחזר החודשי על המשכנתא יהיו הרבה יותר יקרים".

עכשיו כשהריביות עדיין נמוכות מאוד זה הזמן לקחת ריביות קבועות ופחות ריביות משתנות. לפי הצפוי על ידי בנק ישראל ובעקבות העלייה במדד המחירים לצרכן".

אם אתם מתכננים לרכוש דירה ולקחת משכנתא, המומחים ממליצים להזדרז ולנצל היום את הריביות הנמוכות שכנראה לא נראה יותר.  

לבדיקת זכאות וקבלת הצעה למשכנתא
בריבית שלא תחזור מלאו את הטופס המצורף

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים