שיתוף
תגובות
חדשות » הריבית תעלה, והבורסה מגיבה בירידות
סימנים להעלאה
בנק ישראל צפוי לעדכן את שיעור הריבית במשק, כאשר השאלה המרכזית כרגע היא לא האם הריבית תעלה, אלא בכמה. וזאת לאחר שורת רמזים מפי נגיד בנק ישראל
נגיד בנק ישראל אמיר ירון | צילום: savage.wharton.upenn.edu

הבורסה בתל אביב נפתחה הבוקר (ב') בירידות שערים: המדדים המובילים ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90 יורדים כל אחד בכ-0.6%, ת"א נפט וגז ות"א נדל"ן בכ-0.7% כל אחד ות"א ביטוח בכ-1.5%.

גם בגזרת המט"ח מתרחשים שינויים: הדולר מתחזק אל מול השקל ונסחר סביב 3.231 שקלים, עלייה של כ-0.2%. ואילו האירו מתחזק אל מול המטבע המקומי ועולה בכ-0.3% לשווי של כ-3.516 שקלים.

יצוין כי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, צפוי להודיע היום אחר הצהריים על העלאת הריבית הבסיסית במשק, כאשר השאלה העיקרית כרגע היא לא האם הריבית תעלה, אלא בכמה: מ-0.1% כיום ל-0.25% או ל-0.5%.

להעלאת ריבית השפעה רחבה על כל מה שמתרחש ויקרה במשק הישראלי, מה גם שההערכות כעת הן שתהיה זאת רק הראשונה בסדרה של העלאות ריבית במשק השנה ובשנים הבאות. בכך, עידן ריבית האפס הבסיסית (0.1% בשנה) צפוי להסתיים לאחר תקופה ארוכה.

בהתאם להעלאת הריבית הצפויה, הבורסה המקומית צפויה להגיב גם היא, כאשר לרוב העלאת ריבית במשק משמעותה ירידות בשוק ההון, שכן כאשר הריבית עולה, ההלוואות מתייקרות וחברות ואנשים פרטיים אמורים לכאורה להוציא פחות. יחד עם זאת, לא ברור כמה העלאת ריבית זו אכן תשפיע, שכן הריבית עדיין תהיה יחסית נמוכה גם אחריה.

כאמור, היום בשעה 16:00 תפורסם החלטת המדיניות של הוועדה המוניטרית בבנק ישראל. כשלאחריה בשעה 16:15 תחל מסיבת העיתונאים בהשתתפות נגיד הבנק, פרופ' אמיר ירון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים