שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » 'הרכב המתכווץ' בדרך לבורסה בשווי 600 מיליון
כחול לבן
סיטי טרנספורמר פיתחה רכב שרוחבו מצטמצם מ-1.4 מ' ל-1 מטר שיתן מענה למצוקת החניה • החברה תונפק בשווי 600 מיליון ש"ח ועד עתה גייסה 35 מיליון ש"ח
רכב הסיטי טרנספורמר | צילום: יח"צ

חברת סיטי טרנספורמר הישראלית יוצאת להנפקה בשווי של 450 עד 600 מיליון שקל בבורסה בתל אביב, עד כה גייסה החברה 35 מיליון שקלים. כך הודיעה הבוקר החברה.

החברה קיימת מספר שנים ועובדת על פיתוח שיהווה פתרון למצוקת החניה והצפיפות בערי ישראל. החברה מפתחת רכבים עירוניים בעלי יכולת שינוי מימדים – כלומר הפלטפורמה של הרכב (השלדה) מאפשרת קיפול של הגלגלים לצורך חניה, מה שמקצר את אורכו של הרכב. שמו של הרכב הוא CT-1.

הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון שינוי-רוחב ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך – בצורה אוטונומית) כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו "הפתוח" בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר – צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט. כאשר נהג ה CT-1 מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב "מתכווצת" תוך כדי נסיעה עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי.

בנוסף, לכך שתא הנוסעים עצמו, בנפח כאלף ליטר, נשאר ללא שינוי גם כשהרכב מתכווץ, ולמעט הנהג ניתן להסיע ברכב נהג בוגר נוסף, או שני ילדים. בסיטי טרנספוטר טוענים כי תא הנוסעים יוכל לשרת שימוש שונים, כמו אלה של רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

לפי הדיווח של סיטי טרנספורמר, היקף ההשקעה בחברה עד כה עומד על כ 35 מיליון שקלים ממשקיעים – וגם ממענקים של הרשות לחדשנות ומשרד האנרגיה. ההנפקה, כך לפי החברה, תתבצע בתחילת הרבעון השני של 2021. לפי הצהרת החברה, ברבעון השני של השנה הנוכחית היא תייצר מספר רכבי יצור סדרתי לצורך קבלת אישורי תקינה אירופית אשר תסווג את הסיטי טרנספורמר כרכב "קוואדרוסייקל", כלומר רכב עירוני זעיר.

תקינה אירופית פירושה שרכבים אלה יהיו מותרים לשיווק באירופה, וכתוצאה מכך גם בישראל, אשר פועלת לפי תקינה אירופית. עד כה לא זכו רכבי הקוואדרוסייקל, גם החשמליים וגם הרגילים, להצלחה בישראל, ושיווקם צומצם בשנים האחרונות מכמה מאות בשנה לכמה יחידות בודדות, אשר הגיעו בין היתר לאוכלוסיה מבוגרת וגופים אשר עוסקים בהצלה ושירותי בריאות.

"כבר ברבעון השלישי נייצר מספר רכבי CT-1 לצורך קבלת אישור תקינה אירופאית כרכב השייך לקטגוריית Quadricycle, קטגוריה המקלה על החברה בכניסה מהירה לשוק האירופי", אומר המנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה. "רכבים ראשונים אלו מיוצרים בחברת Roding Automobile שבגרמניה, כשבעתיד רוב פעילות הייצור תיעשה באמצעות צד-שלישי ובמהלך השנה הבאה".

"כלי הרכב שאנחנו מפתחים בסיטי טרנספורמר", אמר ד"ר פורמוזה, "יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים