שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » 'הרמזור' עודכן ושכונות חרדיות הפכו ל'כתומות'
לקראת סגר?
לאור העלייה הדרמטית במספר החולים ובמקדם ההדבקה, במשרד הבריאות עדכנו את מתווה 'הרמזור' והקריטריונים בתכנית הוחמרו • כמה שכונות חרדיות הפכו מיידית ל'כתומות'
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

לאור העלייה הדרמטית במספר החולים, במשרד הבריאות עדכנו את 'מתווה הרמזור' ושינו את הקריטריונים שקובעים את צבעם של הערים על פי רמת התחלואה בהם. בעקבות השינויים, שכונות חרדיות מסוימות הפכו באופן מיידי ל'כתומות'.

במשרד הבריאות הדגישו כי "לאור השינוי שחל ברמות התחלואה הלאומיות הוחלט בקבינט הקורונה לאמץ שינוי במדרגי הצבעים של הרמזור כך שיתאימו לעת הנוכחית".

לאחר העדכון, יישוב אדום יסווג ככזה אם ציון הרמזור שלו בין 7 ל-10 (במקום 7.5-10), כתום – 5.5-7 (במקום 6-7.5), צהוב – 4-5.5 (במקום 4.5-6) ויישוב ירוק יהיה מעתה יישוב שציון הרמזור שלו בין 0 ל-4 (במקום 0-4.5).

הקריטריונים החדשים נכנסים לתוקף באופן מיידי, מה שגרם לכך שישנם שכונות חרדיות בערים ערד, יבנה, לוד ונתיבות שהפכו באופן מיידי כאמור ל'כתומות' בדירוג 'הרמזור'.

בהודעת משרד הבריאות צוין כי השינוי במדרגי הסף בין הצבעים לא כולל שינוי בנוסחת הבסיס של הרמזור או הפרמטרים המרכיבים אותה.

לצד השינוי החליט קבינט הקורונה כי פתיחת מערכת החינוך עבור שכבות הגיל מכיתה ה' עד י"ב תבוצע בהתאמה לצבעי הרמזור כך ששכבות אלה יוכלו להיפתח רק ביישובים בצבע ירוק וצהוב.

קביעת סיווג הרשות לטובת פתיחת שכבות אלה תעשה בסבבי עדכון שבועיים. לגבי מסגרות חינוכיות בגיל הרך ובכיתות א'-ד' הפתיחה תישאר פתיחה ארצית, ללא קשר לצבעי הרמזור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים