שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הרמטכ"ל ביטל סופית את הביקור בארה"ב
ההסלמה בדרום
ההחלטה על כך התקבלה לאחר הערכת מצב ביטחונית. ראש המוסד ובכירים נוספים יטוסו הערב לארה"ב ויקיימו פגישות עם בכירים בצבא האמריקאי
תגיות:
אביב כוכבי | צילום: דובר צה"ל

על רקע ההסלמה בדרום והמהומות בירושלים ביטל הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, את נסיעתו לארה"ב. ההחלטה על כך התקבלה לאחר הערכת מצב ביטחונית ולצורך המשך היערכות להתפתחויות האפשריות. הרמטכ"ל היה אמור לצאת לפגישות של ראשי מערכת הביטחון בישראל עם בכירים במערכת הביטחון האמריקאית כדי לדון עמם בסוגיית הגרעין האיראני וסוגיות ביטחוניות נוספות.

בהודעת דובר צה"ל נמסר: "לאור הערכת המצב הביטחונית, ולטובת המשך היערכות להתפתחויות האפשריות, החליט ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, לבטל את נסיעתו המתוכננת לארצות הברית. ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי אלוף טל קלמן יטוסו הערב לארצות הברית ויקיימו מספר פגישות עם בכירים בצבא האמריקאי".

איש התקשורת והתא"ל במילואים אבי בניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בקביעתו לקיים הבוקר הערכת המצב וביטול נסיעתו לוושינגטון, הבהיר למעשה הרמטכ״ל כוכבי לדרג המדיני שמעליו את חומרת הארועים בירושלים ואת חובתם להתחיל ולהשליט חוק וסדר על יהודים וערבים בהקדם".

כפי שדווח הבוקר: גורם ביטחוני אמר כי צה"ל יגיב בחריפות להמשך השיגורים מעזה וכי סוללות כיפת ברזל תוגברו – כך דווח ב'כאן חדשות'. לדברי הגורם הביטחוני, אי אפשר לנתק את הירי מעזה לנעשה בירושלים, אך ישנם מניעים נוספים.

עוד דווח כי הדריכות הכוננות וההיערכות נמשכים, ובמקביל ישראל פועלת בדרכים דיפלומטיות להביא להרגעה. גם חמאס הודיע שהוא לא מעוניין בהסלמה. הוא הביע חשש כי המשך האלימות בדרום עלולה להקרין על המצב ביהודה ושומרון ואף על הזירה הצפונית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים