שיתוף
תגובות
חדשות » הרמטכ"ל כוכבי: כל הריגת ישראלים זהו כישלון
המתיחות הביטחונית
גורם בכיר בצה"ל אמר היום בשיחה עם כתבים כי הפיגוע באלעד והפיגועים הקודמים הם פיגועי בודדים בהשראת הר הבית | האומנם?
רה"מ בנט, בני גנץ וכוכבי | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

דובר צהל תת אלוף רן כוכב פרס היום בשיחה עם הכתבים הצבאיים את הערכת המצב של צה"ל כפי שהוצגה לראש הממשלה ולשר הביטחון על ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי. בצה"ל העריכו בפני הדרג המדיני כי בכל גל הטרור האחרון, חמאס בכלל ויחיא סינואר בפרט רוכבים על גל הטרור ולא מובילים אותו. עוד טוענים הגורמים כי על פי החומר המודיעיני חמאס בעזה מורתע. אולי אפילו מורתע מאד.

בהתייחסו למצב הביטחוני ברצועת עזה אמר כוכבי כי בעזה אנחנו במצב ביטחוני טוב. נקודה יציבה אסטרטגית שאליה התכוונו אחרי שומר חומות. חמאס לא קשור לגל הזה אלא רוכב עליו. בחלק מהמקומות נתנו לחמאס פרס שלא מגיע לו.

במהלך הדיון אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי על סדרת הפיגועים האחרונה כי כל הריגת ישראלים זהו כישלון מבצעי וכי צה"ל מושקע כולו בגל הטרור עם שב"כ ומשטרה, תפקידנו הוא לכבות את השריפה.

אולם למרות כל זאת הוסיף הרמטכ"ל ואמר כי אנחנו לא רואים עקבות חמאס בפיגועים האחרונים. החיבור הוא דתי לאומי להר הבית. כולם מחפשים סיפור פשוט אבל צריך לזקק רעש וספינים.

בהתייחסו לפיגוע החמור באלעד אמר הרמטכ"ל כי גם המחבלים מאלעד אמרו במהלך חקירתם כי לא חברי חמאס או מוכוונת חמאס, וכי בצה"ל רואים בגל הטרור גל פיגועי בודדים עם מקור דתי תוך השראה מסוגיית הר הבית.

גורמים בכירים בצה"ל הדגישו בפני הדרג המדיני: אלה פיגועים ללא חמאס. אנחנו לא מוצאים במודיעין עקבות של חמאס. המקור של הפיגועים הוא לא חמאס. חמאס רוכב על ההצלחה של הפיגועים.

בהתייחסו לצעדים המבוצעים בשטח אמר הרמטכ"ל כוכבי כי צה"ל מעוניין להגביר ״תודעת גבול״ בגדר נגד השב"חים ומסיעי שבחים, כלומר שהגדר בין ישראל לשטחים היא גבול שלא חוצים אותו, וכי צה"ל ימשיך לתגבר את התפר. רק כיום יש 26 גדודים לוחמים באיו"ש ובקו התפר, שזהו אחד המספרים הגדולים שהיו.

אולם במקביל להשקעה בקו התפר בגדודי מילואים וסדיר ישנו הצורך להשקיע בגדר הן בבנייה והן בתחזוקה ובמקביל לכל זה בצה"ל מתכוונים לצאת לסדרה של מבצעים בצפון השומרון בשל רגישות האזור.

ובנימה אישית. כל מי שמונח במקצת ממה שקורה מתחת לפני השטח מבחינה ביטחונית לא יכול שלא לשמוע את הדברים ולא להתפלא האם ייתכן שגורמי הצבא השמיעו לדרג המדיני את הזמירות שהם רצו לשמוע בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית.

חמאס אולי לא שלח בפועל מפגע כזה או מפגע אחר. בזה הרמטכ"ל צודק. אך חוץ מלשלוח מחבלים בפועל בחמאס עושים הכל. מייצרים הסתה, מעודדים הסתה, מעודדים טרור, מעודדים פיגועים, ומבעירים את השטח החל מרצועת עזה ועד לכל רחבי יהודה ושומרון.

יחיא סינוואר לא פחות פוליטיקאי מבנט או כל אדם אחר בפוליטיקה הישראלית, וקורא היטב את המצב בשטח, ואין לו כל סיבה הגיונית אחת לפתוח במערכה בעזה או אפילו טיל סורר אחד, בזמן שיש לו בהסתה קלה ופשוטה צבא שלם של מחבלים ומוכווני טרור ביהודה ושומרון שהולכים ומקיימים את דבריו בפועל.

חשוב לזכור, סוגיית השב"חים הינה תוצאה של החלטות ממשלת ישראל בעשור האחרון לבנות גדר מחד, להניח לפרצות להתרחש מאידך, לעצום עין בסוגיית המבריחים והמוברחים מתוך אינטרס להשקיט את השטח הפלסטיני במחשבה שהנה נפתור את סוגיית ההעסקה ולכן יגמר הטרור, אז אל לנו לחשוב שהנה נפתור היום הכל במחשבה של זבנג וגמרנו.

בהקשר לציטטה כאילו "בצה"ל מתכוונים לצאת לסדרה של מבצעים בצפון השומרון בשל רגישות האזור", מוטב היה לו במערכת הפוליטית היו עוסקים פחות במחשבת הישרדות פוליטית ויותר במחשבה ושמירה על חיי האזרחים.

ובהקשר לפיגוע הנורא בעיר אלעד, אמנם טרם סיימנו את ימי השבעה והבכי אבל בהחלט מגיע לציבור לא מעט תשובות לשאלות בוערות. כי הישג גדול בתפיסת המחבלים המתועבים לא היה כאן בכלל.

הכיצד זה יתכן שעוברים 62 שעות מהפיגוע, מיטב הכוחות והאמצעים נשלחים לשטח, ובסופו של דבר המחבלים נתפסים במרחק של קילומטר מהעיר וגם זה רק בסריקה השלישית של המקום? האם לא איבדו זמן יקר בליל הפיגוע בהיערכות הכוחות והחיפושים בשטח? זה אומנם רק מקצת מהשאלות והתמיהות אך יום יבוא ומישהו יצטרך לתת תשובות לציבור.

מסקנה אחת ברורה: ברור לנו שלולא מי שאמר והיה העולם היינו כאן אבודים מזמן, אבל כאשר מסתכלים רחוק, לעיתים אנו מפספסים את הקרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים