שיתוף
תגובות
חדשות » הרמטכ"ל מינה צוות לתחקור הריגת העיתונאית
פותחים בתחקור
הרמטכ״ל: ״הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש״
אביב כוכבי | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי במהלך השבועות האחרונים פועל צה״ל במסגרת הערכות "שובר גלים" כנגד הטרור לביצוע פעילויות מעצרים, תוך מיקוד במרחב צפון השומרון, ממנו יצאו המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים.

כחלק מפעילות זו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו גם הלילה, ובשעות הבוקר המוקדמות במחנה הפליטים ג'נין, בכפר בורקין וברחבי יהודה ושומרון בפעילות מעצרים של מבוקשים החשודים בפעילות טרור.

לוחמי צה״ל יצאו למבצע מעצר פעיל גא״פ בנפת ג’נין ולסריקה אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים. במהלך הלילה נעצרו שמונה חשודים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון. כמו כן, אותר נשק מסוג קרלו. אין נפגעים לכוחותינו.

יצוין כי במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג׳נין, פתחו עשרות מחבלים חמושים, בירי מסיבי והשליכו מטענים לעבר כוחותינו אשר השיבו בירי.

במהלך האירוע נפגעה עיתונאית פלסטינית. מאז קרות האירוע, צה״ל ממשיך לבדוק את נסיבות מותה, ואף ביקש לעשות כן בשיתוף פעולה עם הפלסטינים, פנייה אשר  לא נענתה. נבחנת גם האפשרות שהירי שהביא למותה של העיתונאית בוצע על-ידי חמושים פלסטינים, זאת גם על רקע תיעוד רב המופץ ברשתות של הירי חסר ההבחנה של המחבלים.

בצה"ל אומרים כי "אנו מביעים את צערנו על מותה של העיתונאית, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. לצד זאת, נדגיש כי יש לנקוט משנה זהירות בכניסה ובשהייה במרחבים בהם מבוצע ירי על ידי גורמי טרור או בסביבתם".

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי הנחה לפעול, לברר ולתחקר את האירוע תוך שימוש בכלל הכלים שברשותנו במטרה להגיע לחקר האמת. כמו כן, מינה צוות ייעודי בראשות מח״ט הקומנדו, אלוף-משנה מני ליברטי, לתחקר אירוע זה.

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי: ״יחידות צה״ל פועלות יום אחר יום בנחישות, מסכלות טרור ומונעות פיגועים. הפעילות נעשית בכל מקום שנדרש ובמיוחד במרחב ג׳נין שיש בו ריכוז מחבלים גבוה. במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר הבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלסטינים, חיילי צה״ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי. הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה. בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש״.

מוקדם יותר אמר שר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת כי "אני מבקש להביע צער רב על מותה. מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בשמירה על חיי אדם, ובשמירה על חופש העיתונות. חיילי צה"ל לעולם לא יפגעו בעיתונאים באופן מכוון וכל ניסיון לרמוז על כך הוא חסר שחר.

"גם האשמות לגבי גופי ההסברה של ישראל ובפרט דובר צה"ל, בין השאר על ידי חברי כנסת ואחרים אינן נכונות. אני מבקש מכאן לשלוח מכאן גיבוי ללוחמים ולכלל המערכים שפועלים אך ורק על מנת לשמור על הביטחון, וגם בכדי לספר את האמת כפי שהיא. מהממצאים הראשוניים של התחקיר שערך צה"ל בשעות האחרונות, עולה כי לא זוהה ירי לעבר העיתונאית , אך אנו ממשיכים בתחקיר.

"לעומת זאת ראינו סרטונים מהזירה בהם נראה ירי מאסיבי וחסר הבחנה של טרוריסטים פלסטינים, שיתכן ופגע בעיתונאית. את הממצאים שבידינו נעביר באופן שקוף וברור גם לידידינו האמריקאים, גם לרשות הפלסטינית.

"הצעתי לפלסטינים לערוך תחקיר משותף כולל נתיחה פתולוגית ולשתף בכלל הממצאים שבידינו. העברתי היום מסר ברור לאבו מאזן שהאחריות שלנו כמנהיגים היא לשמור על הביטחון, להתנהל באופן שימנע אלימות ושפיכות דמים ולהגיע לחקר האמת.

"העברנו מסרים גם למדינות נוספות, בהן לקטאר, שממנה משדרת תחנת אל ג'זירה, כי הממצאים שבידינו בעת הזו מצביעים על כך שקיים סיכוי סביר שהעיתונאית נורתה מאש של חמושים פלסטינים, אך כאמור נבצע תחקיר מעמיק ומקיף ונעביר להם אותו באופן שקוף. אנחנו נמצאים בתחקיר של האירוע, האמת של מה שקרה שם חשובה לנו.

"אני מבקש מכולנו לזכור, שלצערי אנו מתמודדים עם אירוע טרור שגבה את חייהם של 19 נרצחים במהלך השבועות האחרונים . אנחנו נמשיך להילחם בטרור בכל האמצעים בכדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל- זו המשימה העליונה שלנו.

"אנחנו נעשה את זה בהתאם לערכים של מדינת ישראל באופן הממוקד ביותר האפשרי, תוך הימנעות מירבית מפגיעה בבלתי מעורבים ותוך תחקור של כל האירועים שאנחנו עוברים אותם. אני מבטיח לכם שאין אף מדינה אחרת במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל שעושה את התחקירים האלה כל כך לעומק ואני גאה בחיילי צה"ל שממשיכים לפעול ואני אתן להם את כל הגיבוי שנדרש לפעילות שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים