שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרס בקומי אורי ביצהר – תושבים נפצעו
ממשלת עבאס
תושבים מדווחים כי חלק מהשוטרים פועלים באלימות כנגד המוחים. עוד דווח כי לפני זמן קצר השליכו שוטרי מג"ב רימוני הלם וגז לעבר קבוצת תושבים, ביניהם ילדים קטנים
פינוי פצוע מיצהר כתוצאה מאלימות המשטרה | צילום: אלעזר ריגר

כוחות משטרה גדולים יחד עם פקחי המנהל האזרחי וכלים כבדים, נכנסו בשעה האחרונה לגבעת קומי אורי ביצהר והחלו בהריסתו של קראוון שהוצב בגבעה בימים האחרונים ונועד לקליטת משפחה נוספת.

במקום עשרות תושבים שמוחים כנגד ההרס ומנסים למנוע מהכוחות להרוס את המבנה. תושבים מדווחים כי חלק מהשוטרים פועלים באלימות כנגד המוחים. עוד דווח כי לפני זמן קצר השליכו שוטרי מג"ב רימוני הלם וגז לעבר קבוצת תושבים, ביניהם ילדים קטנים.

בגבעה תקפו בחריפות את ההרס: "הלהיטות של הממשלה לבצע הרס בהתיישבות שעות לפני כניסת השבת ודקות ספורות מראה על אובדן דרך מוחלט. אל מול הבניה הערבית הלא חוקית שמשתוללת באין מפריע וצופה על בתי קומי אורי – בוחרת הממשלה להעלים עין ולטמון את ראשה בחול, אך כשמדובר בבניה יהודית ממהרת המדינה להרוס במהירות".

"נראה כי ממשלת בנט-גנץ-עבאס גמרה אומר למגר לחלוטין את ההתיישבות בגבעות, במטרה לפנות את השטח לטובת הקמת מדינה פלסטינית", הוסיפו.

עד כה דווח על ארבעה תושבים שנפצעו מכדורי ספוג ושני ילדים שנפגעו משאיפת גז מדמיע כתוצאה מרימונים שהושלכו בין בתי התושבים ובסמוך לרכבים.

כוחות מד"א מעניקים טיפול ראשוני בשטח לפצועים, בסיומו יוחלט האם לפנותם לבית חולים.

שימוש בכדורי גומי כלפי המתיישבים ביצהר | צילום: אלעזר ריגר

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, תוקף את ההרס ביצהר "מצער מאד שבזמן פיגוע דקירה בשומרון, במרחק רבע שעה משם ממשלת ישראל בוחרת לתת את התשובה לפיגוע, הרס של מבנה בגבעה ביצהר".

"ממשלת ישראל ממשיכה בקו השגוי ערכית וביטחונית, במקום לתת מענה נחוש לפיגוע, היא פועלת דווקא כנגד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, זה הוא מסר קשה ביותר ברמה הערכית והציונית, ולא פחות מכל זהו מסר חמור מאוד ברמה הביטחונית", אומר דגן.

דגן הוסיף כי "לצערי הרב ממשלת ישראל פוגעת בהרתעה הביטחונית פעם אחר פעם, אני מזהיר ומתריע בחשש גדול מהמשך התנהלות זו של ממשלת ישראל, אשר מצד אחד מגיבה באוזלת יד אל מול הטרור ושולחיו מהרשות הפלסטינית ומהצד השני פועלת בצורה בוטה כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון", הוסיף דגן.

שוטרים הגיעו לקומי אורי ע"מ לפנותו | צילום: אלעזר ריגר

בתגובה לשימוש בכדורי גומי בקומי אורי מארגון בצלמו נמסר: "תושבי קומי אורי הינם אזרחים שווי זכויות בדיוק כמו המפגינים בבלפור, אנשי הדגלים השחורים וסתם מפגינים.
הזכות למחות הינה זכות דמוקרטית, לא ייתכן שאלימות תהיה מופנה כלפי תושבי יו"ש".

"דבר זה מתיר את דמם בהמשך להתרת הדם של השר עומר בר לב על אלימות המתנחלים. אנחנו נדאג שכל מי שהיה מעורב באלימות ייענש ויודח מתפקידו ונפעל לכינוס דחוף של הוועדה לביטחון פנים בשבוע הקרוב באופן מידי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים