שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרס הבתים היה לא חוקי – התושבים תובעים
אבסורד
תושבי גאולת ציון ורמת מגרון דורשים פיצוי על הרס בתיהם. עו"ד מנשה יאדו: "הריסה בלי צווים ובניגוד לחוק מצביעה על זלזול מחפיר בזכויות של יהודים"
ההריסות בגבעת מגרון. תמונת אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם

תושבי המאחזים 'גאולת ציון' ו'רמת מגרון' שלחו מכתב באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו בדרישה לפיצוי כספיי על הריסת בתיהם בחודש שעבר. התושבים ציינו כי במהלך ההריסה הופעלה אלימות קשה כנגד המשפחות, וכי נדהמו לגלות כי הפינוי עצמו נעשה באופן לא חוקי ע"י אנשי המנהל האזרחי וכוחות מג"ב.

במכתב, שנשלח ליועץ המשפטי של המנהל האזרחי, צוין כי "ההרס בוצע תוך חריגה מפרוצדורת ההריסה הקבועה בחוק תכנון כפרים ומבנים. לא קדם להריסה צו הפסקת עבודה, לא נמסר זימון לוועדה לתכנון, ולא קדם צו הריסה.

לאחרונה, בפסק דין של בימ"ש צבאי שומרון נפסק כי הרס בלא קיום הוראות חוק התכנון, אם בכלל יש צורך לקבוע את הברור מאליו, הוא בלתי חוקי. זאת בנוסף לשורה אדירה של פסקי דין שבהם נפסק כי אין להרוס מבנה בלא שימוע, נורמה שהוחלה גם לגבי מחבלים בעקבות פעולות טרור רצחניות", כותב עו"ד יאדו במכתב.

עו"ד יאדו הדגיש כי האבסורד בדבר זועק לשמיים "אמת מידה מנהלית זו מיושמת בדין כלפי מרצחים, אין ספק כי יש ליישם אותה כלפי מתיישבים בקשר לטענות ביחס לחוקיות הבנייה שלהם. בנסיבות דנן הרסה הרשות את הבתים בלא לצין את מקור הסמכות, בלא להשאיר או אף להציג מסמך המקים סמכות או מצין את מקור הסמכות. ההרס בוצע שלא כדין, בניגוד לדין ובניגוד לחובות המנהליות", ציין יאדו.

התושבים דורשים מהמנהל האזרחי פיצוי על סך 100,000 אלף ₪ על כלל הבתים שנהרסו ועל הנזק המשני לפרטים האישיים שנפגעו "פיצוי זה כולל בחובו את הנזקים הממוניים לבניינים שנהרסו, את הנזקים שנגרמו לתכולת המיטלטלין שניזוקה כתוצאה מהפעולה הדורסנית בלא התראה מראש, ואת עוגמת הנפש למשפחות על ילדיהן שחוו הרס טראומטי בלא הליך מסודר ובלא התראה מוקדמת", כתבו התושבים.

בסיום מכתבם קראו התושבים לחדול מהאכיפה הבררנית כלפי היהודים "פעולת המנהל והצבא כנגד המתיישבים היהודים בניגוד לפסיקה מפורשת שניתנה נגד הרשות רק בשנה זו, בלי צווים ובניגוד לחוק מצביעה על זלזול מחפיר בזכויות של יהודים בשטח", חתמו התושבים.

נזכיר כי בשבועות האחרונים נהרסו בתים ופונו תושבי המאחזים 'גאולת ציון' ו'רמת מגרון'. במהלך הפינוי הרסו כוחות הביטחון את בתי התושבים ואף פגעו והזיקו לרכושם האישי. במהלך הפינוי הופעלה אלימות קשה נגד המתיישבים וחלקם נאלצו לקבל סיוע רפואי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים