שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרפורמה בחקלאות אושרה בוועדת השרים
בקריאה ראשונה
כמו כן יימשכו המענקים הניתנים למגדלי עופות להטלה ביישובי קו העימות במסגרת חוק הגליל. הפורמה תוביל להתייעלות ענף הלול, להפיכת הלולים ללולים ללא כלובים
עודד פורר | צילום: בנוביץ תקשורת – משה חרמון, לע"מ

ועדת השרים לענייני חקיקה, אישרה את החקיקה הנוגעת לרפורמה בחקלאות לקראת קריאה ראשונה והעברת תקציב המדינה בכנסת. במסגרת הרפורמה סוכם על סיום התכנון בענף הלול ופתיחתו לתחרות, תוך מתן סיוע כספי למגדלים שעסקו בענף עד עתה.

כמו כן יימשכו המענקים הניתנים למגדלי עופות להטלה ביישובי קו העימות במסגרת חוק הגליל. הפורמה תוביל להתייעלות ענף הלול, להפיכת הלולים ללולים ללא כלובים.

שר החקלאות עודד פורר: "עברנו עוד שלב בדרך להפיכת חקלאות ישראל לחקלאות מודרנית, יוזמת ותחרותית. ברפורמה דאגנו לכל החקלאיות והחקלאים, יינתן סיוע למגדלי הביצים הוותיקים ויימשך הסיוע למגדלים בגליל במסגרת חוק הגליל. במקביל, באמצעות מענקי השקעות נוביל את הענף למעבר ללולים מודרניים, ללא כלובים ואת ענפי הצומח נהפוך לתחרותיים באמצעות מענקי חדשנות ומחקר ופיתוח".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בתגובה לאישור רפורמת החקלאות בענף הלול בועדת השרים: "השר נחמן שי, נציג מפלגת העבודה בועדת שרים נעלם ברגע האמת והפקיר את ההתיישבות והחקלאות בישראל. מפלגת העבודה קיפלה את הדגל החברתי של מייסדיה והפכה לקפיטליסטית אכזרית ברוח אביגדור ליברמן ויאיר לפיד. בושה וחרפה".

"הרפורמה הרסנית בענף הלול תגדע את פרנסתם של כל מגדלי הביצים בישראל, בעיקר של המושבים בגבול הצפון המשמשים ככיפת ברזל בטחונית. ש"ס תמשיך להיאבק נגד הרפורמה הזו ונגד ממשלת תל אביב האטומה".

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה לאישור הרפורמה בחקלאות בוועדת השרים: "הרפורמה אותה בחרו לקדם שר האוצר ליברמן ושר החקלאות היא האסון להתיישבות בגבול הצפון, בנגב ובבקעה. הרפורמה נעשתה ללא כל התחשבות והידברות עם החקלאים שפרנסתם תיפגע קשות. מדובר בעוד סימפטום לממשלה ששמה פס על הפריפריה בגליל ובנגב ושמה דגש על המרכז בלבד".

בתוך כך, הנהגת החקלאים והמועצות האזוריות תוקפים היום נחרצות את החלטת ועדת השרים להעביר את הרפורמה ההרסנית בחקלאות תחת חוק ההסדרים, רפורמה חד צדדית אשר תגרום לסגירה של אלפי משקים בכל רחבי הארץ.

הנהגת החקלאים: "אנו ניאבק בכל הכוח בתוך הכנסת ובכל הכלים העומדים לרשותנו עד לביטול הגזרות תחת חוק ההסדרים. החלטת ועדת השרים, לאשר את הרפורמה בחקלאות בתוך חוק ההסדרים, מבלי להגיע עמנו להסכמות, היא בבחינת גרזן על צווארה של החקלאות הישראלית. אותם שרים שקיבלו את הקולות מההתיישבות העובדת, שהם כאן כדי לייצג אותנו ולא כדי לחסל את החקלאות הישראלית ולפגוע בביטחון המזון של אזרחי המדינה. אנו נלך עד הסוף".

"אנו קוראים למפלגות הקואליציה שבהן בחרנו והן מחוייבות לחקלאות ולהתיישבות לא לתת לרפורמה ההרסנית הזו להישאר בחוק ההסדרים ולחייב את שרי האוצר והחקלאות להיכנס להידברות עם נציגי החקלאים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים