שיתוף
תגובות
כלכלה » הרפורמות החדשות של משרד התחבורה ב-2021
יש תקנה
גורמים רבים האטו בשנה החולפת את כניסתן של הרפורמות והתקנות החדשות של משרד התחבורה. בשנה הנוכחית, הוא כבר צפוי להוציא חלק מהן לפועל • ריכזנו את החשובות שבהן
רפורמות בתחבורה | צילום: shutterstock

רוב משרדי הממשלה היו שמחים אם היה ברשותם תקציב גדול ככל הניתן לשם קידום תהליכים, רפורמות ותקנות אותם הם מעוניינים להעביר. בין הבולטים והגדולים שבהם ישנו משרד התחבורה – אשר לו אחריות רבה על חיינו, שלאחר שנים רבות במהלכן התמודד עם לא מעט בעיות, כשלים ומגיפת קורונה אחת רק בשנה החולפת, עתיד להביא בשורה כבר בשנה הנוכחית עם כמה שינויים ותקנות חדשים. רבים מהם כבר נכנסו לתוקפם ואת השפעתם אנו צפויים להרגיש בקרוב. לפניכם כמה מהם.

הרחבת מערכות הבטיחות

ככל שעובר הזמן וכמות הרכבים על הכביש עולה, מתווספים יותר נתונים ומידע שמהם ניתן להסיק מסקנות וכן ממצאים רבים שעל בסיסם ניתן לפתח פיתרונות וכלים ייעודיים לצמצום בעיות, נזקים ונפגעים. בשנים האחרונות הגיעו לישראל ואף פותחו בה מערכות טכנולוגיות מתקדמות בעלות יכולת להציל חיים וביניהן מערכת התראה על המעבר בין נתיבים ועל אי שמירת מרחק מסוכנת, מערכות בלימה ומערכות התרעה נגד עייפות. הצלחתן המוכחת של מערכות אלו נמדדת בעיקר בכסף ובחיי אדם, אשר שניצלו בזכות פעילותן, והופכת אותן לסטנדרט שאליו שואפים. כפועל יוצא ובהמשך לרפורמה הנכנסת, בעלי רכבים שבהם יותקנו מערכות אלו צפויים להינות מהנחה לא מבוטלת בעלות ביטוח מקיף – מעין תמריץ מעשי לעידוד נהיגה בטוחה יותר ולהפחתה במספר תאונות הדרכים והנפגעים.

על מעבר החציה כמו מלפניו

הטלפון הסלולרי הפך בשנים האחרונות למסיח הדעת העיקרי של הנהגים המעלה פי 10 את הסיכון למעורבות בתאונה משמעותית. האיסור על השימוש בו בזמן הנהיגה אינו מספק דיה, אם כי ניכר שהאכיפה באמצעות קנסות לנהגים הבוהים בו ברמזורים ובמהלך הנסיעה, בהחלט מעבירה את המסר.

בקרוב מאוד, גם עבירותיהם של הולכי הרגל צפויות להיאכף באותו האופן ואדם שיחצה כביש תוך התעסקות בטלפון הסלולרי, עלול להיקנס בו במקום. גובה הקנס טרם נקבע אך הוא בהחלט צפוי לכאוב לנו בכיס וללמד אותנו לקח. אם במעבר חציה עסקינן – הרפורמה קובעת בנוסף כי על נהגים להאט עוד טרם הגיעם אליו, גם אם אין הולכי רגל בקרבתו, ומי שלא יעשה כן צפוי לספוג עבירת תנועה בצד קנס כספי.

ילדים ומושבים

נכון לרגע זה, אם תשאלו את רוב הנהגים מהו הגיל המינימלי לילד המאפשר לו ישיבה על פי חוק במושב הקדמי – סביר שתיענו במגוון תשובות וטיעונים לצד לא מעט אנשים שיעידו שאינם יודעים את התשובה לכך. כעת, לפי התקנה החדשה שנכנסה לתוקף אין להושיב ילד מתחת לגיל 10 במושב הקדמי ואף ישנה החרגה אחת לפיה בהיעדר מושב פנוי בחלקו האחורי של הרכב, ניתן להושיב ילד צעיר יותר בזה הקדמי.

הארכת תוקף רישיון הנהיגה

חלק נוסף ברפורמה מתייחס לגיל הנהג והרכב. תקנה שתיכנס לתוקף באוקטובר הקרוב היא הארכת תוקף רישיונם של נהגים עד גיל 70 באופן אוטומטי. מדובר למעשה בקיצור הליכים ובירוקרטיות ובחיסכון של כ-1,500 ₪ לנהג. לצד זאת ובהמשך לחוק, רכב חדש לא יידרש לעבור את מבחן הטסט ב-3 השנים הראשונות ורכבים בני 3 עד 10 יידרשו לעבור מבחן זה אחת לשנתיים ולא כמדי שנה. על אף שחידוש רישיון הרכב צפוי להישאר שנתי, רפורמה זו עתידה לחסוך זמן ובירוקרטיה רבים ואפילו כמה מאות שקלים.

לצד הרפורמות שצויינו, ישנם לא מעט שינויים וחוקים חדשים הצפויים להיכנס לתוקפם כבר במהלך השנה הקרובה, כאשר רובם נועד להקל עלינו ולשמור על חיינו. הוסיפו להתעדכן, הקפידו על תחזוקה נכונה ובטוחה של הרכב, ודאו כי ברשותכם פוליסת ביטוח מקיף בתוקף לכל מקרה שלא יהיה וחשוב יותר, שמרו על נהיגה בטוחה ורגועה.

נכתב ע"י זאב נחמזון

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים