שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרצוג: "הדור הצעיר בישראל הוא נהדר"
בביקור באילת
בהמשך היום פגש הנשיא בני נוער המשתתפים בפרויקט "שומרי המפרץ", במסגרתו מקיימים צלילות ניקיון במטרה לשמור על הסביבה הביולוגית הימית הייחודית של העיר אילת
ביקור נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג באילת | צילום: קובי גדעון/לע"מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ערך היום, סיור בעיר אילת. את סיורו של הנשיא בעיר ליווה ראש עיריית אילת אלי לנקרי. הנשיא החל את סיורו בביקור בבית הספר היסודי הממלכתי-דתי "ימין הרצוג" הקרוי על שם סבו. הנשיא הוזמן במכתב מתלמידי בית הספר, בו הם סיפרו לו על הדרך בה בית הספר הושפע ממורשתו של סבו, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, ועל הדרך בה פועלים לשמר אותה.

בביקורו, הנשיא נפגש עם תלמידי בית הספר ועם צוות ההוראה וראה את קיר המורשת המוקדש לסבו. הנשיא הודה לתלמידי ומורי בית הספר בהתרגשות וסיפר להם מעט על סבו וזכרו: ״הרב הרצוג היה דמות מיוחדת ומאוד פתוחה. הוא נהג לקרוא המון ואני מציע גם לכם לקרוא כי כשאתה קורא אתה פותח אופקים ומרחיב את הידע".

לאחר מכן, נפגש הנשיא עם תלמידי כיתות י"ב מהעיר. התלמידים הציגו בפני הנשיא פרויקטים למחקר ימי בהם הם לוקחים חלק: מחקר על התפתחות אלמוגים ומחקר על התנהגות דגים, ואת הכלים התת ימיים בהם הם עושים שימוש במסגרתם. בהמשך, קיים הנשיא שיחה עם התלמידים בנושא מנהיגות ודמוקרטיה. הנשיא פנה אל התלמידים ואמר: "אני חייב לומר שהדור הצעיר בישראל הוא נהדר. דור עמוק, חושב, בניגוד למה שאוהבים לצייר אותו. הרבה יותר רציני הרבה יותר מעורב. אתם אנשים נהדרים ומדהימים אפילו יותר מהדורות הקודמים ואתם נכונים לאתגרים מאוד משמעותיים.״

בהמשך היום פגש הנשיא בני נוער המשתתפים בפרויקט "שומרי המפרץ", במסגרתו מקיימים צלילות ניקיון במטרה לשמור על הסביבה הביולוגית הימית הייחודית של העיר אילת. הנשיא פגש את בני הנוער בחוף הים בתום צלילתם והם הציגו לנשיא את האשפה שנאספה על ידם במהלך היום. במפגש השתתפה גם מנהלת מחלקת הנוער בעיריית אילת עופרה בוארון, שאחראית על הפרויקט.

רכז שומרי המפרץ אבירן עדאוי, מדריך הצלילה נועם הרש והחניכים גאיה גרינברג, בר שחף, ראם ויסנר סיפרו לנשיא על עבודתם השוטפת ובפרט על עומס האשפה הרב שמצטבר בעונת התיירות. הנשיא אמר לבני הנוער כי הוא מתרשם מאד מהשליחות הסביבתית אותה הם ממלאים והדגיש את חשיבות הפעילות שלהם לשמירת המרקם הסביבתי הייחודי באזור.

"בשבוע בו עיני כל העולם נישאות אל ועידת האו"ם בגלזגו ולעיסוק במשבר האקלים וההתחממות הגלובלית, אני שמח לראות יוזמות כמו שלכם. מי שחשב כי העיסוק במשבר האקלים הוא סוגייה שתשפיע רק על הדורות הבאים, או שמדובר בנושא שיש לנו שנים רבות כדי להתחיל ולחולל בו שינוי משמעותי – טועה טעות מרה. סוגיית האקלים היא בעיה דחופה, הדורשת מעשה כאן ועכשיו. הפעולות שאתם עושים לשימור והגנה של מפרץ אילת כבר בגיל כה צעיר לשינוי המצב מפיחות בי תקווה לעתיד טוב יותר."

לבסוף, השתתף הנשיא במפגש עם חברי מועצת עיריית אילת ועם ראש העיר אלי לנקרי. במפגש עם חברי מועצת העיר והנהלת העירייה סקר ראש העירייה אלי לנקרי בפני הנשיא את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת עם סגירת שדה דב, הסופה שפקדה את חופי אילת, מגפת הקורונה שהשלכותיה על העיר אילת היו קשות וכן ההתמודדות עם שינויי האקלים.

״חרטנו על דגלנו להיות עיר ירוקה, בהתאם לכך אנו פועלים ומובילים זאת בכל תחום, החל משמירה על הים ועל המפרץ שהוכתר מבין היפים בעולם, ייצור עצמי של 90% מצריכת החשמל ביום, פעולות להתמודדות עם משבר האקלים ועוד,״ אמר ראש העירייה. בין הנושאים שעלו על ידי ראש העירייה וחברי המועצה הם ההכרח בהמשך שדרוג כביש הערבה לצד קידום הרכבת, הרחבת השירותים הרפואיים, הגדלת מערך הטיסות, הרחבת ההיצע האקדמי וזאת לצד חיזוק היתרונות של אילת בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים