שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הרצוג: "המו"מ עם איראן עומד להתחדש"
בביקור בבריטניה
הנשיא נשא דברים בפני חברי הפרלמנט ולאחר מכן השיב לשאלותיהם. הוא פתח בשבח היחסים בין בריטניה לישראל: "אני מאמין שזו תקופה מדהימה ביחסים בין ישראל לבריטניה"
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס | צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שני) בארמון וסטמינסטר עם כ-100 חברי הפרלמנט הבריטי המייצגים את כל המפלגות הגדולות, בחסות הקבוצה הפרלמנטרית "בריטניה-ישראל".

נכחו במפגש שר המזרח התיכון ג'יימס קלירלי, נשיא כבוד של ידידי ישראל הקונסרבטיבים הלורד סטיוארט פולק, חבר הפרלמנט לורד אריק פיקלס, יו"ר הפרלמנטר של ידידי ישראל השמרנים חבר הפרלמנט בוב בלקמן, יו"ר הקבוצה הפרלמנטרית "בריטניה-ישראל" חבר הפרלמנט סטיב מקייב, יו"ר הלייבור וידידי ישראל לורד מייקל הווארד ומנהיג המפלגה השמרנית לשעבר.

הנשיא נשא דברים בפני חברי הפרלמנט ולאחר מכן השיב לשאלותיהם. הוא פתח בשבח היחסים בין בריטניה לישראל: "אני מאמין שזו תקופה מדהימה ביחסים בין ישראל לבריטניה. תמיד יש שאלות, תמיד יש ויכוחים, תמיד יש אתגרים — אבל הדברים מתקדמים בצורה מאוד מרשימה וטובה בשתי המפלגות של המערכת הפוליטית שלכם."

"המשא ומתן עם איראן עומד להתחדש בוינה. אני מפציר בכל הצדדים להיות קשוחים ככל האפשר עם איראן," הדגיש הנשיא והוסיף: "ההנחה שלנו היא שהאיראנים לא באים לעשות עסקים אלא לרוץ לפצצה. חובתן של המעצמות להיות חזקות ולהבהיר שכל האופציות על השולחן.״ הנשיא התייחס להעשרת האורניום האיראנית וטען שתוקפנותה האזורית של טהרן הובילה לקריסת לבנון ועזה.

הנשיא נשאל על המצב ברצועת העזה בשליטת החמאס ואמר: "עזה ׳נחטפה׳ על-ידי החמאס ומקבלת הוראות מקואליציית השנאה של איראן."

הנשיא בירך על החלטתה של ממשלת בריטניה להכיר בחמאס כארגון טרור וסיפר לחברי הפרלמנט על ההתפתחויות החיוביות האחרונות במזרח התיכון. הנשיא הוסיף וקרא להם לתמוך בקואליציה המתונה של ישראל ומדינות ערב בעלות בריתה ואמר: ״יש שינוי יסודי באזור. בעבר מצרים וירדן היו מתייחסות אלינו כאויבים, והיום אנחנו שותפים אסטרטגיים. ישראל היא חלק מקואליציה שיש לה אינטרס לקדם שלום ודיאלוג פורה במטרה לפתח שיתוף-פעולה בכל החזיתות ולהתמודד עם שנאה, טרור ואנטישמיות מהסוג הנורא ביותר. הקואליציה הזו עומדת נגד קואליציית השנאה של איראן, ששולחת זרועות למדינות אחרות. זו המפה. חברי פרלמנט שרוצים להחליט איך להצביע צריכים להבין, זה או שאתה בקואליציית השלום או בקואליציית השנאה".

עוד עדכן הנשיא את חברי הפרלמנט בהתפתחויות האחרונות בדמוקרטיה הישראלית ובהקמת הממשלה האחרונה לאחר משבר פוליטי ממושך ואמר: ״זו התפתחות מרתקת, כי היא רבת פנים והיא מכסה מפלגות מימין ומשמאל."

הקבוצה הפרלמנטרית של כל המפלגות בריטניה-ישראל, קיימת כדי ליצור הבנה טובה יותר של ישראל בפרלמנט הבריטי, לטפח קשרים בין בריטניה וישראל, לאחד ידידי ישראל בבית הנבחרים ובבית הלורדים, וכן לעודד מערכת יחסים דו-צדדית בין בריטניה לישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים