שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרצוג לח"כים: "אל תתנו לגיטימציה לבריונות"
במליאת הכנסת
נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג נשא דברים במליאת הכנסת בפתיחת מושב החורף של הכנסת, בפעם הראשונה במעמד זה מאז נבחר לתפקיד לפני שלושה חודשים
פתיחת מושב החורף בכנסת ישראל בירושלים נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג נושא דברים | צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג נשא דברים במליאת הכנסת בפתיחת מושב החורף של הכנסת, בפעם הראשונה במעמד זה מאז נבחר לתפקיד לפני שלושה חודשים.

בפתח דבריו הביא הנשיא הרצוג את סיפורו של סמל-ראשון משה אלמליח שכנער התדרדר לעבריינות, אך בחר לשנות את חייו, עבר הליך שיקום יוצר דופן וכיום הוא חייל מצטיין בחטיבת גולני. "משה אלמליח מגלם את יכולתו של אדם לבחור מחדש, בכל יום. לכפר, לתקן, לשנות. כי משה לא רק קיבל הזדמנות שניה, הוא גם בחר לקחת אותה, בשתי ידיים, כדי לבנות לעצמו חיים טובים יותר." אמר הרצוג.

הנשיא פנה לחברי הכנסת והוסיף: " בפתיחת המושב השני של הכנסת העשרים וארבע, יותר מאי פעם, הרי זו לכם, חברות וחברי הכנסת, לא הזדמנות שניה, אלא רביעית. הזדמנות שאל לכם להחמיץ – לבנות במדינת ישראל חיים טובים יותר, למען כולנו. אני קורא לכם לקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים.

אנו ניצבים בפתחה של שנה חדשה, בפתחו של מושב כנסת חדש, במהלכו תקציב המדינה – ואיתו תוכנית העבודה של הממשלה, יוצגו בפניכם יובאו לאישורכם, נבחרות ונבחרי העם. גם נגיף הקורונה, האכזרי והחמקמק, שלימד את כולנו שיעור גדול בצניעות, יוסיף וילווה את חיי העולם כולו. במשרדי הממשלה מורגשת התכונה והתכנון קדימה, כך גם ברשויות המקומיות וכן במגזר השלישי המשווע לתקציבים.

גם המשכן הזה, על כל מנגנוניו, חייב למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד, הוגן ושוטף בין קואליציה ואופוזיציה, ובין אופוזיציה וקואליציה. במהלך המושב הזה יגיעו סוגיות רבות ומורכבות אל מליאת הכנסת. היאבקו על עמדותיכם, בנחישות ובלהט. זו חובתכם כנבחרי הציבור וכשלוחיו אל הבית הזה. אך גם בתוך סערת העימותים, אל תשכחו: ויכוחים ענייניים – כן, לגיטימציה לבריונות – לא. הציבור הישראלי מביט בכם, מקשיב לכם, לטוב ולרע. ההתנגשויות היום-יומיות במשכן הזה, הסגנון, הבוטות – זה מה שרואים הילדים והילדות שלנו, הצעירות והצעירים בישראל, הם הרי העתיד שלנו. שכן כל אחת ואחד מאיתנו, במילותיו ובמעשיו, משפיע על פניה של מדינת ישראל שלנו."

הנשיא הדגיש את הצורך בשמירה על ממלכתיות ואמר: "אני קורא לכם לשוב ולבחור מחדש, בכל יום, בממלכתיות הישראלית. כנשיא המדינה, אעשה הכל כדי לחזק את יסודות הממלכתיות הישראלית ולעצור את הכרסום בחוסן הלאומי הפנימי, הממלכתיות, שהיא הדבק המחבר אותנו כקהילה, כעם וכמדינה חזקה ומשגשגת. הממלכתיות, אשר נותנת בידינו את היכולת לראות מעבר לקבוצה או למגזר, את הטוב המשותף, את האכפתיות לאחר. כשאנו מרשים לעצמנו לרמוס אותה – אנחנו מביסים את עצמנו. לכן, אני קורא לכם – חברותיי וחברי חברי הכנסת, לשרטט קווים אדומים וברורים לשיח במרחב הציבורי. לנהל דיונים על מהותם של דברים. לעצור מופעי שיסוי, להיות מורי דרך, מקני ערך ומודל לחיקוי."

הנשיא התייחס לאלימות בחברה הערבית וקרא לפעול בנחישות למיגורה: "הטיפול באלימות בחברה הערבית הוא אתגר לאומי חשוב ובוער ביותר, ואני בטוח שישנה פה הסכמה מקיר לקיר בנושא. אסור לנו להתרגל לרציחות ולחיסולים, וודאי לא להשלים עם מציאות יום יומית של טרור אזרחי משתק. זוהי שעת חירום, המחייבת את כולנו לפעולה נחושה יחד."

בסיום דבריו אמר הרצוג: "אני מאחל לכולכם מושב כנסת פורה ויעיל, מושב בו אזרחיות ואזרחי ישראל, המייחלים ליציבות, לצמיחה ולביטחון, ימצאו מקור לגאווה ואפילו לתקווה. אתכם, אני מאחל לאזרחי ישראל כולם בריאות טובה. אני שמח שאנו יוצאים בהצלחה מהגל הרביעי של הקורונה, וקורא לכולם להמשיך להתחסן ולנקוט בזהירות, ולהמשיך לשמור על עצמינו ועל זולתינו."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים