שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרצוג: "משבר האקלים הפך למצב חירום"
לשנס מותניים
הרצוג אמר: "אני חושב שהמגוון והשותפות הם סוד כוחו המרכזי של השלטון המקומי. במקומות שבהם ברמה הארצית מתכנסים כולם לוויכוחים אידיאולוגיים נוקבים"
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים הערב, (רביעי) בוועידה השנתית העשירית של המרכז לשלטון מקומי. בכנס נאמו גם ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס והשתתפו בו ראשי רשויות מכל רחבי הארץ.

"הערים שלנו נעשות חכמות יותר ויותר, ועל כך צריך לברך ולהודות. מרכז השלטון המקומי מקדם לא רק את יציבותן וביסוסן של העיריות והמועצות, אלא גם את צמיחתן והתפתחותן, בין היתר בתחומי החדשנות והטכנולוגיה".

"אני שמח לראות כאן מנהיגות ומנהיגים מכל חלקי החברה הישראלית, מכל גווני הישראליות. השלטון המקומי הוא עוגן מרכזי בחיינו. יש לנו שלטון מקומי טוב ומקצועי מאד, שנהנה על פי מדדי המכון הישראלי לדמוקרטיה מאמון ציבורי גבוה. זה בהחלט משמעותי. כמובן לא בכל ישוב ולא בכל מגזר, אבל הכיוון חיובי ומשמח".

"אני חושב שהמגוון והשותפות הם סוד כוחו המרכזי של השלטון המקומי. במקומות שבהם ברמה הארצית מתכנסים כולם לוויכוחים אידיאולוגיים נוקבים ומשחק סכום אפס, ברמה המקומית – ניתן לאחד ולחבר. בחיי היום יום שלנו האתגרים דומים, וכך גם ההזדמנויות. בחינוך, בתברואה וברווחה בכל הקבוצות בחברה הישראלית".

"תפיסת עולמי כפי שהוצגה בנאום ההשבעה שלי ומיני אז – היא שעלינו להקשיב אחד לשני, לשתף פעולה אחד עם השני, ללמוד אחד מהשני. ולכן לדעתי, היות שזהו עיקרון הפעילות בשלטון המקומי – מערכות היחסים הטובות בין הקהילות השונות בשלטון המקומי צריכות ויכולות להשפיע על כולנו, בכל מרחבי המחיה שלנו".

"להיות מודל להנמכת להבות, ולחיבור לבבות. לא רק במערכות היחסים הפנים-רשותיות צריך לבסס את השותפות הבין מגזרית, אלא גם בין הרשויות. מהיכרותי רבת השנים עם הפורום החשוב הזה, הרשו לי להניח שאנחנו מסכימים על כך ששילוב מיטבי ואפקטיבי יותר של הרשויות הערביות, הדרוזיות והחרדיות בישראל בכלל תהליכי הליבה שעובר השלטון המקומי – הכרחי ונחוץ, היום יותר מאי פעם".

"השלטון המקומי ראוי לאות כבוד על תפקודו בשנות הקורונה. ובראש ובראשונה אני רוצה להודות לכם ולהודות לך חיים ביבס ואת כל הצמרת הארגונית של השלטון המקומי, על מנהיגות יוצאת דופן בשעת משבר. בתקופה של בחירות חוזרות ונישנות לכנסת וחוסר יציבות ממשלתי; תוך כדי מגיפה עולמית אלימה, נלחמתם כמו אריות על כל תושב. עמדתם מול האתגר ולקחתם אחריות. גם במבצעי החיסון, נרתמתם בכל הכח למען בריאות התושבים למען הכלכלה הישראלית ולמען החינוך והתרבות. יש לכם חלק חשוב ומכריע בהתמודדות עם הקורונה".

"אני סמוך ובטוח שלהתנהלות שלכם בשנים הללו תהיה השפעה מכרעת גם לעתיד, וכי מערכת היחסים בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי תעבור שינוי. התהליך הזה יהיה איטי אבל המגמה ברורה. יש מוסכמה כללית שיותר ויותר סמכויות צריכות לעבור לשלטון המקומי. כמובן שיהיה צורך לדאוג לתקציב נאות לכך, אבל כרגע צריך בעיקר אומץ ורצון לעשות זאת. יש הגיון ברור, בהרחבת הסמכויות של מי שחי את השטח, ומכיר ורואה את האזרח מקרוב, של מי שכל הסקרים מראים שניצב במקומות גבוהים מאד במדד אמון הציבור".

"לסיום, אני רוצה לדבר על העתיד! צ'רצ'יל צדק כשאמר שבלי שורשים לא יצמח דבר, אבל גם שורשים איתנים ובריאים לא יחזיקו בלי טיפוח תמידי, בלי התנהלות צופת פני עתיד. כשאני מדבר על העתיד אני מתכוון בראש ובראשונה על פיתוח ההון האנושי, אבל לא פחות מכך על משבר האקלים שמאיים – לא פחות מכך –על הקיום שלנו ובוודאי של הדורות הבאים".

"משבר האקלים העולמי הפך למצב חירום בינלאומי, ומדינת ישראל, וחברת המופת הישראלית, מוכרחות לשנס מותניים וליטול חלק אקטיבי בדרך לפתרון. זאת הסיבה שבגינה אני מייסד בימים אלה את "פורום האקלים הישראלי" – בניהולו של חבר הכנסת לשעבר הד"ר דב חנין, וארגון "חיים וסביבה". זה יהיה פורום מוביל שידון במשבר האקלים ובעיקר בתפקידה של מדינת ישראל בהתמודדות עמו".

"בפורום יהיו נציגים מענפים שונים: ממשלה, כנסת, אקדמיה, שלטון מקומי והאזורי והמגזר העסקי והתעשייתי. רק בשותפות אמיצה כזו בין גופים ומגזרים שונים, נוכל להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו. אני מאמין בנו, מאמין שנוכל לשים את עתיד של ילדינו ולגורלו של כדור הארץ לפני המחלוקות בינינו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בקיצור הוא עושה דברם של הפרוגרסיבים מארה"ב,אירופה ואסיה נפלו בטריליונים וחוזרים לפחם,שמישהו יעדכן אותו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים