שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הרצוג נפגש עם תת שר החוץ של בחריין
פגישה מדינית
בתוך כך, נחתם היום במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, הסכם היסטורי לשיתוף פעולה בין מכון "דאראסט" מבחריין, לבין המרכז הירושלמי
הנשיא הרצוג ושר החוץ של בחריין ד״ר שייח׳ עבדאללה בן אחמד אל ח׳ליפה | צילום: מארק ניימן, לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום פגישת עבודה מדינית עם תת שר החוץ של בחריין, ד״ר שייח׳ עבדאללה בן אחמד אל ח׳ליפה, המבקר בישראל. השניים הסכימו על חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות והמשך חיזוק שיתופי הפעולה בתחומי הבריאות, החינוך, הכלכלה ותחומים נוספים.

בדבריו אמר הנשיא: "אנחנו שמחים וגאים על היחסים בין מדינת ישראל ובחריין. ההסכמים איתכם הם אבן דרך חשובה לקידום היחסים האסטרטגיים של ישראל עם האיזור כולו. כולי תקווה שנוכל להדק את היחסים בינינו אף יותר בהמשך".

תת שר החוץ של בחריין הודה לנשיא על דבריו ועל קבלת הפנים החמה, בירך אותו על כניסתו לתפקיד בשם מלך בחריין וההנהגה הבחריינית וציין שבחריין אינה מצניעה את יחסייה עם ישראל וכי משוכנע שאלה יתרחבו וישגשגו בעתיד.

בתוך כך, נחתם היום במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, הסכם היסטורי לשיתוף פעולה בין מכון "דאראסט" מבחריין, בראשותו של סגן שר החוץ של בחריין, הד"ר שייח' עבדאללה בין אחמד אל ח'ליפה, לבין המרכז הירושלמי בראשותו של מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, השגריר דורי גולד.

המרכז הירושלמי הוא מכון המחקר הראשון בישראל החתום על הסכמי שיתוף פעולה הן באיחוד האמירויות והן עם בחריין ובכוותנו להרחיב את שיתופי הפעולה במסגרת "הסכמי אברהם" ומדינות אחרות.

לפני טקס החתימה השגריר דורי גולד הסביר את חשיבות ההסכמים בתקופה זו: "אנו במרכז הירושלמי החלטנו ליצור רשת של מכוני מחקר באזור המפרץ הפרסי ובמדינות נוספות. החתימה היום, מצטרפת לחתימה על הסכם שת"פ עם מכוני מחקר אחרים במפרץ. מטרתנו היא ליצור מערך של הסכמי שיתופי פעולה עם מדינות "הסכמי אברהם" ולהעביר מסר לארה"ב, אירופה ומדינות נוספות, של הבנה ריאלסטית של האתגרים אותם אנו חולקים – הסכנה ממדיניות איראן, באזור ובעולם".

השגריר גולד הוסיף כי המערכה הימית הנוכחית מוכיחה כי שיתופי הפעולה של מכוני המחקר כמו "דאראסט" למאבק חשובים מאוד בעת הזו ואף מעבר לכך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים