שיתוף
תגובות
משפט » נחשף: יצחק הרצוג קיבל סיקור אוהד ב'וואלה'
משפט נתניהו
נחשפה התכתבות בין מנכ"ל וואלה לשעבר לבין יו"ר העבודה דאז, בה הוא מבקש סיקור אוהד על ניצחונו בפריימריז ומכנה את יריבתו הפוליטית בכינויי גנאי
יצחק הרצוג | צילום: Mati Milstein/The Israel Project

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, במסגרת תיק 4000, נמשכה הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, על ידי עורכת הדין של איריס אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן עוזר. זהו היום ה-11 לחקירה הנגדית של ישועה, העד הראשון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בניגוד לעדותו בחקירה הראשית הסתבר כי ישועה עזר לפוליטיקאים נוספים למרות שבעבר הכחיש זאת, לישועה הוצגה התכתבות שבה כתב לבוז׳י הרצוג לאחר חקירתו: "אם צריך משהו דבר איתי, בכל עת בלי היסוס, בטוח בצדקתך". ישועה הגיב לחשיפת ההתכתבות: "עכשיו כשאת מזכירה לי אז כן".

במקרה אחר, אחרי ראיון לא מוצלת של הרצוג את אצל המגישה יונית לוי, כתב לו ישועה: "יונית היתה נוראית בלתי נסבלת אתה היית עשר. מה יכול לעזור?". הרצוג השיב: "תודה רבה. הם כנופיה שנלחמה במהלך בכל הכוח". ישוע הציע: "תיעזר בי, הלוואי והיה לך סקר מפרגן שמבין היטב את ההזדמנות שהוחמצה". הרצוג השיב: "אשמח להיעזר. אחשוב על כמה רעיונות ואדבר איתך". לסיום הוספיו: "אבל שישאר בינינו", חשוב מאד. כולם כנופיות".

אחרי שניצח בפריימריז על ראשות מפלגת את העבודה את ח"כ לשעבר שלי יחימוביץ', כתב ישועה להרצוג: ״ברכות! אל תהסס להסתייע בי בכל דבר ועניין". היו"ר הטרי השיב: "תודה. אשמח שהכותרת תהיה 'ניצחון מוחץ להרצוג למרות ההתקפות נגדו'. אני חייב להראות שליטה והדרה של הכלבה". ישועה השיב: "בסדר מטפל, אני בהוואי אבל אנחה את אבי". הרצוג, כיום מועמד לנשיאות, הגיב בסיפוק: "איזה כיף. כן תיתן בבקשה הנחיה לאבי תודה". ישועה הוסיף: "בטיפול, שלח לי עוד חומר ונכין אייטם גדול על הניצחון ועל כל מסכת ניסיונותיה להכשיל".

הרצוג פרסם הבהרה על הכינוי ליחימוביץ' אך התעלם מהחשיפה החמורה כי קיבל סיקור אוהד: "הבוקר פורסמו דברים שאמרתי בלהט מאבק פוליטי יצרי ב-2013 על שלי יחימוביץ שכנגדה התמודדתי בפריימריז אותה עת. בין יריבים פוליטיים יש תקופות סוערות יותר ופחות. שלי ואני שוחחנו לא אחת מאז אותה תקופה סוערת והתקדמנו הלאה. אך אני מוצא מקום להתנצל בפניה וגם ציבורית על האמירה המיותרת שלא היה לה מקום".

״נשגב מבינתי איך זה לא סווג כחומר חקירה״

בעקבות חשיפת ההתכתבויות אמרה עו"ד מיכל רוזן עוזר לישועה: "מר ישועה, זה לא אנקדוטות. אנחנו, בניגוד לתביעה, מציגים את כל התמונה. ובתמונה יש מנכ״ל, שיודע לפנות לפוליטיקאים, ויודע להעלות ולהוריד ידיעות, בלי שום התנגדות של המערכת".

בהמשך גילתה רוזן עוזר כי "כל החומר הזה לא היה בחומר. זה משבש לחלוטין את התמונה שהוצגה לבית המשפט. זה לא מופיע ברול. כשאמרנו שעשו לנו צ׳רי פיקינג, היינו עדינים. לא הסתירו כמה דובדבנים, הסתירו מטע". לדבריה, "מה שטוענת התביעה זה שמדובר בחומר שהועבר אלינו בטעות".

נציגת הפרקליטות עו"ד יהודית תירוש השיבה: "הסיווג של מה הוא חומר חקירה נעשה על ידי המשטרה". השופט בר-עם הגיב: "נשגב מבינתי איך זה סווג חומר לא רלוונטי". השופטת פרידמן פלדמן טענה: "לפי מה שאת אומרת החומר לא היה אמור להימסר להגנה. אני לא סתם שואלת כי אולי צריך לעשות בדיקה מחודשת? האם יש להגנה את כל התכתובות בפועל מהטלפון הזה של ישועה? האם כל הטלפון as is? שהמדינה גם לא עברה עליהם? אני שואלת כי אולי צריך לחזור למשטרה ולהגיד להם תבדקו מחדש". תירוש השיבה: "אולי, אני לא יודעת לענות על השאלה הזו".

"לא רוצה להיות ביביתון"

בראשית הדיון בבית המשפט הוצגה התכתבות בין ישועה ואיריס אלוביץ', במהלכה הוא שאל את אלוביץ' האם היא רוצה שהאתר יהפוך לביביתון לגמרי. היא השיבה שלא. בהמשך כתב ישועה: "תביני איזה נקודה אני לא יכול לשלוט על מה שברק ויעלון ובוזי אומרים אי אפשר".

ישועה הוסיף במהלך החקירה הנגדית: "מול כחלון היה קמפיין. הדובר שלו אמר פעם לטל שלו (הכתבת המדינית של וואלה!) שהוא יודע מה אנחנו עושים ושנזהר. היה קמפיין גדול נגדו, לפעמים היה חשש מהתגובה ואז נאמר לי להוריד".

איריס אלוביץ' בשיחה מ-2016: "אני לא רוצה שנהיה ביביתון, רוצה שנהיה אובייקטביים, הכי אובייקטיבים, ואתה יודע מה אני אומרת". ישועה בבית המשפט: "רגע קודם אמרה שרוצה להיות ישראל היום". עו"ד רוזן-עוזר: "כל עדות אתה לוקח כמה מלים ועושה מהן משהו אחר לגמרי, לוקח משהו שלא שייך והופך אותו רלוונטי. מיד אח"כ היא אמרה שרוצה אמצע".

רוזן עוזר: "זו שיחה בטונים צורמים. איריס אומרת לך 'אני לא רוצה שנהיה ביביתון. אני רוצה שנהיה מאוזנים. מה האג'נדה שלנו?'. למה איריס מתכוונת כשהיא מדברת על איזון? מה צריך לאזן?" ישועה: "כשאיריס אומרת איזון זאת סיסמה, השיחות התנהלו בהקשר אחר, האינסנטיב שלה היה שונה".

עו"ד רוזן עוזר: "כשמסתכלים על השיחות רואים שזה הפוך. הראיתי שהיא אומרת איזון, אמצע, 50 גוונים של אפור – ואתה מתעקש להפוך זאת. כל פעם שתהפוך – אזכיר את המציאות, כי עליה מדברים, לא על דמיונך"

ישועה נעתר להסיר את שמו של ברק מידיעה

מהתכתבויות נוספות שהציגה עו"ד רוזן-עוזר עלה שבוואלה הייתה ידיעה על עמדת מבקר המדינה שצריך להעמיד לדין את אהוד ברק וגבי אשכנזי. עלתה ידיעה ובעקבות פנייה של אילן שילוח, איש עסקים ויו"ר מקאן, היא תוקנה והידיעה עסקה רק באשכנזי ולא בברק.

עו"ד רוזן-עוזר שאלה את ישועה: "אילן שילוח מנסה לגייס אותך למאבק שלו באשכנזי ובמי שהוא מכנה בדיהו – אבי בניהו. אתה זוכר את זה?" ישועה השיב: "כן". שילוח הציג לישועה כותרת שרצה: "אשכנזי עמד בראש קבוצת קצינים שפעלה נגד הדרג המדיני בדרכים עברייניות", מיד אחר כך עלתה ידיעה בוואלה: "אשכנזי וקבוצת קצינים פעלו בדרכים עברייניות".

רוזן עוזר לישועה: ״תגיד אתה דיווח לפרקליטות על הקשר הזה עם אילן שילוח? על זה שהבן שלך עבד אצלו, שעשיתם במטומי 400 אלף דולר, אתה סיפרת את כל זה?״ ישועה: ״לא. לא נשאלתי ולא סיפרתי״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים