שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרצוג קיים את ביקורו הראשון בתפקיד בלוד
פרעות תשפ"א
במהלך הביקור נפגש הנשיא עם ראש העיר, ולאחר מכן ערך ביקורים בגרעין התורני, במתנ"ס רמת אשכול שיקגו ובית הספר הערבי אורט למדעים והנדסה בשכונת הרכבת
יצחק הרצוג | צילום: דובר צה"ל

ביקורו הראשון של נשיא המדינה יצחק הרצוג, יחד עם רעייתו מיכל, התקיים היום בעיר לוד. במהלך הביקור נפגשו הנשיא ורעייתו עם ראש העיר יאיר רביבו, ולאחר מכן ערכו ביקורים בגרעין התורני רמת אשכול לוד, מתנ"ס רמת אשכול שיקגו ובית הספר הערבי אורט למדעים והנדסה בשכונת הרכבת.

בביקור אמר נשיא המדינה: ״לוד היא מדינת ישראל ומדינת ישראל היא לוד. אם לא נצליח לחיות יחד בלוד, לא נצליח לחיות יחד בכל הארץ. זו לא גזירת גורל זו שותפות גורל. אם יהיה דו קיום בלוד, יהיה דו קיום בישראל. אם יהיו פרעות נוראיות בלוד, יהיו פרעות נוראיות במדינת ישראל".

עוד הוסיף הנשיא: ״מה שראיתי בלוד זו אהבה עצומה וכאב עצוב. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנטרל את הכאב הזה ולהחזיר את החיים למסלולם באהבה, באחווה, בשכנות טובה וברעות. יש לה באמת רצון להמשיך ולחיות יחד בשותפות גורל. לוד היא לא ארץ גזירה, היא ארץ שותפות. אם לא נכבד את העובדה שלוד היא עיר ועם בלב מדינת ישראל שצריכה להתפתח ולצמוח עם כל הקבוצות בתוכה אנחנו נמעל בשליחותנו".

בהצהרה התייחס הנשיא להבטחה מנאום השבעתו ואמר: ״לפני שבוע אמרתי שאצא מכנסת ישראל ומבית הנשיא, למסע המסע הראשון שהתחיל היום בביקור בלוד אשר נמצאת במודעות הלאומית הישראלית בקו שסע מרכזי. היא לא היחידה, אבל אנחנו צריכים להתעמק בה כי הפסיפס הישראלי המדהים נמצא בלוד ובכל הארץ".

ראש העיר לוד, יאיר רביבו: "תודה לכבוד הנשיא על בחירתו לקיים את ביקור העבודה הראשון כאן בלוד, בהחלט מעיד על החשיבות הרבה שהנשיא מייחס לעיר לוד, בהיותה עיר מעורבת שעברה לאחרונה טלטלה קשה בצל אירועים קשים אשר גרמו לשבר גדול ביחסי יהודים וערבים בעיר. לכולם צריך להיות מצפן ערכי של סובלנות ובחירה בשלום. ברוך השם, השקט חוזר אט אט ללוד והעיר חוזרת למסלולה. כעת, אנו מסתכלים קדימה לעבר העתיד. הדרך שלנו היא בהמשך הבנייה והפיתוח בלוד, בהמשך דבקות בעקרונות וערכים, בהמשך גינוי הפשיעה והאלימות, ובהמשך מאבק עיקש לאכיפת החוק והסדר והגברת המשילות בעיר. לוד זה הבית של כולנו ואין לנו לוד אחרת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים