שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הרצוג: "שהחוקרים יגיעו גם מדימונה"
בטקס מינויים
נשיא המדינה קיים טקס מינוי של חברי המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי. הנשיא הדגיש את חשיבות המועצה וציין: "לכל אחת מהוועדות השונות במועצה אתגר גדול"
הנשיא הרצוג | צילום: קובי גדעון

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום (ראשון), טקס מינוי של חברי המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי. תפקיד המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח הוא לייעץ לממשלה בנושאי מדע וטכנולוגיה ולסייע בגיבוש מדיניות המחקר והפיתוח של ישראל לשנים הבאות. על המועצה הוטלה המשימה לקבוע את תחומי העדיפות המדעיים והטכנולוגיים של ישראל בשנים הבאות, שיבואו לידי ביטוי בתקציב הממשלתי. עוד השתתפו בטקס שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן ויו"ר המועצה פרופ' לביא פרץ.

"כמו שכולכם יודעים, בשנת 2021 המציאות היא של מרדף בלתי פוסק אחרי הדבר הבא בתחומי המחקר, הדבר שיהפוך את העולם, שיציל את הסביבה, שירפא מחלות חשוכות מרפא, שיאפשר תנועה במקום בו העומס קשה מנשוא, שיעצים את התקשורת בין בני אנוש מכל קצוות תבל ועוד".

פתח הנשיא את דבריו והוסיף: "בעידן המהפכה הרביעית, המהפכה הדיגיטלית, הטכנולוגיות חדשניות ומתפתחות בקצב מהיר מאוד: רובוטיקה, סנסורים, בינה מלאכותית, מציאות רבודה, הדפסות תלת מימד ועוד ועוד. הן מיושמות בכל תחומי החיים ומחייבות שינוי תפיסה בעולם המו"פ, יש צורך במומחיות ולמידה בתחומים חוצי ומרובי דיסציפלינות".

הנשיא הדגיש את חשיבות המועצה וציין: "לכל אחת מהוועדות השונות במועצה אתגר גדול אבל אני מבקש לעמוד על אחת מהן, אשר יקרה בעיני במיוחד וזו הוועדה העוסקת בהעצמת הפריפריה. בעידן בו הפערים רק מתרחבים והולכים, כדי לייצר תקווה אמיתית לחברה עלינו לעשות הכל שהחוקרים והמפתחים יגיעו לא רק מתל אביב והרצליה אלא גם מדימונה ומשלומי, מעראבה, מסאג'ור, ממודיעין עילית ומשגב שלום".

"הפערים בין המרכז לפריפריה פוגעים בנו, מנציחים מציאות מעוותת שפוגעת בנו, בהווה ובעתיד. עלינו להנגיש לכל תלמיד, בכל מקום את החלום ליצור, לחקור ולפתח. זו גם חובה מוסרית אך גם ראיה אסטרטגיה חברתית וכלכלית".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן הוסיפה: "לאחר שנים של שיתוק, חידשתי היום במעמד מרגש עם נשיא המדינה, את פעילותה של המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח של מדינת ישראל. בליל התקציב האחרון העברתי החלטת ממשלה שמטילה משימה לאומית ראשונה על חברי המועצה – המלצה לממשלה על תחומי עדיפות לאומיים בתחומי המדע והטכנולוגיה".

"בחברה הישראלית טמונות יצירתיות וחדשנות, שהפכו לשם דבר ברחבי העולם. רק בשמירת הפוטנציאל הזה באופן מיטבי, נבטיח לטווח הארוך את השגשוג הכלכלי של המשק, ואיתו את החוסן הביטחוני והאזרחי. דברים גדולים בדרך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים