שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הרצוג שוחח בטלפון עם ארדואן במשך 40 דקות
שיחה מדינית
הרצוג עדכן מראש את בנט, לפיד וגנץ, על השיחה הצפויה שהוגדרה כ"חיובית מאוד". הם דנו גם בנושאים ביטחוניים שחשובים לישראל כמו נוכחות חמאס בטורקיה
הרצוג וארדואן | צילום: אלעד ברמי - ממשלת אוקראינה

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח בטלפון הערב, (שני) עם נשיא טורקיה, רג׳פ תאיפ ארדואן. במהלך השיחה בירך הנשיא ארדואן את הנשיא הרצוג לרגל כניסתו לתפקיד. השניים שוחחו כ-40 דקות, בשיחה שתוארה כ"חיובית מאוד". במהלך הערב הגיעה פנייה מהטורקים שארדואן רוצה לשוחח עם הרצוג ולברך אותו.

הרצוג עדכן את ראש הממשלה נפתלי בנט, את שר החוץ יאיר לפיד ואת שר הביטחון בני גנץ ושאל אותם לגבי הדגשים שיש להעלות בשיחה. הרצוג וארדואן דנו בין השאר בנושאים ביטחוניים שחשובים לישראל כמו נוכחות חמאס בטורקיה. בתום השיחה עדכן הרצוג את בנט, לפיד וגנץ.

מלשכת הרצוג נמסר כי "הנשיאים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל ותורכיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון וישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים, במיוחד בתחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה".

"בשיחה ציינו כי למרות מגיפת הקורונה, הסחר הדו-צדדי בין המדינות הוא להרחיב ולפתח את מכלול הקשרים הכלכליים בינהם. עוד נמסר כי הנשיאים מייחסים חשיבות רבה להמשך קיום מגעים ודיאלוג רציף למרות כל חילוקי הדעות, וזאת במטרה לקדם צעדים חיוביים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אשר יתרמו גם לשיפור ביחסי ישראל-טורקיה".

על פי סוכנות הידיעות הטורקית, הנשיא הטורקי אמר להרצוג כי ליחסים בין המדינות יש חשיבות עליונה לביטחון וליציבות המזרח התיכון. הוא הוסיף כי יש לקיים דיאלוג ומעורבות למרות כל המחלוקות. עוד עולה מסוכנות הידיעות הטורקית כי ארדואן אמר שצעדים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני יתרמו לניווט היחסים בין המדינות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אבל ביבי אמר שהממשלה הנוכחית הורסת את יחסי החוץ.
    יש מצב ביבי משקר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים