שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הרש"פ שלחו סיוע – 25,000 דונם עלו באש
תמונת מצב
שר הביטחון בני גנץ העביר באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, את הערכתו לרשות הפלסטינית על היוזמה לשלוח כבאיות שיסייעו במאמצי הכיבוי
השריפה בבית מאיר | צילום: דוברות המשטרה

לאחר יומיים שבהם נאבקים כוחות הכיבוי בישראל עם שריפה ענקית שמשתוללת ללא הפסקה, ולאחר שעלו באש מעל 24 דונם הודיעו ברשות הפלסטינית כי הם שולחים סיוע מספר כבאיות כדי לעזור ללוחמי האש בפעולות הכיבוי.

שר הביטחון בני גנץ העביר באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, את הערכתו לרשות הפלסטינית על היוזמה לשלוח כבאיות שיסייעו במאמצי הכיבוי. גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מבקש להודות ליו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, על היוזמה לשליחת כוחות כיבוי שהגיעו לסייע לישראל היום. הערבות ההדדית והצלת חיי אדם הם אינטרס משותף של כולנו".

שר החוץ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כבאיות של הרשות הפלשתינית עושות את דרכן לסייע בכיבוי השריפות בהרי ירושלים. תודה על שיתוף הפעולה! מעריכים".

בתוך כך, כמאה וחמישה צוותים של כבאות והצלה פועלים כעת בשטח. כשלצידם שכם לשכם גם אנשי רט"ג, קק"ל, פקע"ר, חיל האוויר ואף לוחמי אש מהרשות הפלסטינית מתחנות רמאללה ויריחו. 2 מטוסי כיבוי של כב"ה משתתפים בתקיפת מוקדי האש כדי לייצר קווי הגנה סביב היישובים.

בשעה 18:00 יבצע מטוס שמשון (הרקולס) של חיל האויר הטלה של חומרי בערה מעל לאיזור בו מתנהלת הלחימה באש. מתחילת המערכה ביצעו מטוסי הכיבוי למעלה מ-500 גיחות מבצעיות להגנה ובלימת חזית האש. מאות מפקדים ולוחמים פרוסים בשטח ופועלים ללא לאות לכיבוי מוקדי אש בגזרות השונות בדגש על גבעת יערים, נחל כיסלון והר איתן שם מתפתחת אש משמעותית.

עד כה עלו באש כ-25,000 דונם. 1000 יותר מאסון הכרמל. חלון הזמן הקריטי מבחינתנו אומרים בכבאות: היה בין השעות 13:00-17:00 בהן הרוח נשבה בעוצמה. בפרק זמן זה הכוחות היו דרוכים וערוכים לכל התעצמות של מוקדי השריפה.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים: "אני שב עכשיו מסיור תצפית מעל לאיזורי הלחימה באש. המראות קשים. ראיתי איך הריאה הירוקה של מחוז ירושלים הולכת ומשחירה תחת הלהבות. לא צריך להיות בוטניקאי גדול כדי להבין שתידרשנה עשרות שנים על מנת לשקם את אשר אבד".

"השטח הגדול שנשרף בהרי ירושלים גורם גם לזיהום אוויר כבד בישובי הסביבה וגם לנזק אקולוגי לטווח ארוך. הרי ירושלים מאופיינים ביער אורנים טבעי. עוצמת האש הגיעה לצמרות ושרפה את העצים לכל אורכם. לכן כאמור שיקום והתאוששות משריפה כזאת תיקח שנים רבות ותשאיר האזור שרוף לזמן רב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים