שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הר הבית נסגר היום לביקור יהודים
המפכ"ל החליט
המשטרה אישרה את תוואי מצעד הדגלים המסורתי ברובע המוסלמי. בן גביר: "הודעתי למנהלי סיעת הליכוד שלא יקראו לי בשבוע הקרוב לשום הצבעה על חוקים ותקנות"
תגיות:
המהומות בהר הבית | צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי "בסיום הערכת מצב, שהסתיימה לפני זמן קצר, בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי בשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וכלל גורמי הבטחון, החליט המפכ"ל בשלב זה שלא לקיים ביקורים בשטח הר הבית".

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן אך לא תאפשר הפרות סדר. אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים משעות הבוקר המוקדמות ברחבי ירושלים והעיר העתיקה לאבטחת האירועים ולשמירה על שלומו וביטחונו של הציבור".

במשטרה ציינו כי הם ערוכים לאפשר מעבר של מצעד הדגלים בשער שכם דרך הרובע המוסלמי. בעת מעבר הצועדים, בעלי הדוכנים מתבקשים לסגור על מנת למנוע חיכוכים. המצעד, בו משתתפים דתיים לאומיים מתחיל במרכז העיר, ומשם ממשיך לעיר העתיקה עד לכותל. חלק מהצועדים, לרוב הנשים, נכנסות דרך שער יפו. בעוד הצועדים האחרים נכנסים דרך שער שכם והרובע המוסלמי.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על ההחלטה לסגור את הר הבית ביום ירושלים: "זה נראה כאילו אנחנו מתעקשים לא ללמד מטעויות העבר. הכניעה בפני טרור, מזמינה עוד ועוד פגיעה ביהודים. טרור יש לגדוע, לנצח ולא להתקפל בפניו. במקום למנוע תנועה לנתקפים על המשטרה לרדוף את התוקפים. זו החלטה אומללה ואני קורא למפכ"ל לחזור בו".

יו"ר עוצמה יהודית אמר בתגובה: "האלימות והבריונות ניצחו. אשמים ראשי מערכת הביטחון שהמדיניות שלהם להכיל כל פגיעה ביהודים שהופכת ביממה האחרונה לפוגרומים, אבל יותר מאלה ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה שמאפשרים למשטרה להתקפל".

ח"כ בן גביר הודיע בכניסה להר הבית כי מסר למנהלי סיעת הליכוד שלא יקראו לו בשבוע הקרוב לאף הצבעה על חוקים או תקנות. ח"כ בן גביר: "מי שמתקפל בהר הבית מתקפל מארץ ישראל כולה. אין לי סיבה להצביע השבוע עם מי שמקבל החלטות של התקפלות".

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה הגיב לסגירת הר הבית ליהודים: "‏החלטת המפכ״ל שלא לאשר היום, יום ירושלים, עליית יהודים להר הבית היא כניעה לאלימות ולטרור הפלסטיני. לא ככה מנצחים".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק: "‏עכשיו שבהר הבית פרצו "מהומות" (= פרעות), והמשטרה כבר "פרצה פנימה" – השכל הישר מחייב לפנות את הפורעים, ולהכניס את היהודים. הר הבית בידינו? או כל דאלים גבר, וחוטא נשכר?"

חה"כ שמחה רוטמן: "מתלוננים שהאתר בהר מירון מנוהל על ידי גופים דתיים, ועל חוסר המשילות שם, בגלל תאונה. בהר הבית, הוואקף מארגן בכוונה פעולות טרור ורצח מתחת לאף שלנו, ואף אחד לא פוצה פה. אגיע הבוקר לפתח הכניסה להר הבית, יחד עם ארגוני הר הבית והמקדש. צִיּוֹן הִיא, דֹּרֵשׁ אֵין לָהּ".

תנועת "אם תרצו" בתגובה להחלטה לסגור את הר הבית ליהודים ביום ירושלים: "כניעה לטרור ולאיומים של הפורעים הערביים היא תעודת עניות לממשלת ישראל. ממשלה שלא יודעת להגן על אזרחים שומרי החוק נותנת פרס לתוקפים ומכשירה את המשך האלימות. אנו מזכירים שביום ירושלים אנו מציינים את שחרור העיר והר הבית מהכיבוש הירדני ועצוב לראות כיצד ממשלת ישראל מוותרת על הריבונות בהר הבית גם ביום ירושלים זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים