שיתוף
תגובות
חדשות » השאילתה של אשר והמבוכה של סגן השר
המזבלה מסכנת
מזבלה פיראטית הפועלת בכפר פלסטיני סמוך למודיעין עילית מסכנת את בריאות התושבים וחבר הכנסת יעקב אשר העלה את מצוקתם במסגרת שאילתה בכנסת
ח"כ יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת

ח"כ יעקב אשר העלה בפני סגן שר הביטחון אלון שוסטר במסגרת שעת שאילתות במליאת הכנסת, את זעקתם של תושבי העיר מודיעין עילית. אשר תיאר, "בכפר סמוך למודיעין עילית פועלת מזבלה פיראטית השורפת את הפסולת. מפגע זה מסכן את בריאותם של אזרחי ישראל ושל תושבי העיר ומהווה מטרד ריח בלתי נסבל.

"רצוני לשאול: כיצד בכוונת המשרד לפעול כדי להסיר את המפגע ולפקח שהמפגע לא יחזור להזיק?", שאל אשר תוך שהוא מציין כי המקום נהרס בעבר ונבנה מחדש, "מדובר בעיר עם אלפי ילדים, עשרות אלפי אנשים שחייהם הפכו לגיהינום".

בתגובה ארוכה ולא רלוונטית, פירט שוסטר כי פועלים לתגבר את כוח האדם ובמקביל פועלים למיגור תופעת שריפת הפסולת על ידי הקמת תשתיות הולמות לטיפול בפסולת באזור יהודה ושומרון. "אנחנו מקימים אתרי סילוק פסולת מוסדרים, ותחנות מעבר לפסולת, וכן מקדמים פרויקט מערך סיוע לשינוע פסולת במגזר הפלסטיני, לצד פעולות אכיפה שוטפות".

בהמשך הוסיף כי "מרבית המפגעים מצויים בשטחי A ו-B,  ומשכך אינם נמצאים תחת אחריות הרשות הישראלית", אך בכל זאת פועלים מול הרשות הפלסטינית "במטרה למצוא פתרונות למניעת הישנות השריפות, לרבות הקמת תחנות מעבר בשטחי B,  ואף ביצוע פעילויות אכיפה בשטחי B במידת הצורך ובמקרים חריגים".

יעקב אשר הגיב לסגן השר כי הוא שמח לשמוע את הסקירה הארוכה על הפעילות בתופעה, אך ציין כי לא קיבל תשובה לשאלה הספציפית. "לא אתה כותב את התשובה, אלא הפקידים שאמורים לטפל בזה", אמר לשוסטר, תוך שהוא מוסיף כי היה מצפה לתשובה ממוקדת לאור העובדה שהשאילתה נשלחה מראש ולא הגיעה בהפתעה.

שוסטר התנצל: "ראשית, אתה צודק. שנית, אני משתדל מאוד, ואיתי היועצת הפרלמנטרית שלי, שמלווה אותי, לענות על השאלות". לדבריו, אם התשובות שהוא מקבל לא מספקות אותו, הוא מבקש תשובה רלוונטית, אך הפעם, "אני מודה שכאן פספסתי", והבטיח לשוב עם תשובה לבעיה שמטרידה את תושבי העיר החרדית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים