שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השבים מהאמירויות וברזיל יישלחו למלונית
מהלילה
השרים הכריעו כי כל מי שחוזר משתי המדינות, וכן מדרום אפריקה ומזמביה יידרש לבידוד במלוניות. חובת הבידוד במלונית לכל מי ששב לישראל, אלא אם הסכים להיבדק
תגיות:
נתב"ג | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסוק

הממשלה אישרה הערב (ראשון) כי החל מהלילה בשעה 1:00 יחויב כל מי שחוזר מאיחוד האמירויות ומברזיל בבידוד במלונית, כולל כל מי ששהה בברזיל ב-14 ימים האחרונים. ההחלטה תהיה בתוקף עד ליום 27.1.21. בנוסף, החלטה דומה שהתקבלה לגבי השבים מדרום אפריקה וזמביה הוארכה ב-10 ימים נוספים, עד ל 27.1.21.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי במקביל הוחלט להאריך בשבועיים את חובת הבידוד במלונית לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם, אלא אם הסכים להיבדק עם הכניסה לארץ ולהתחייב לבצע בדיקה נוספת לאחר 9 ימים (שאז יבוצע הבידוד בבית), וזאת עד ליום 1.2.21.

בתוך כך, היום פורסם כי במשרד הבריאות דואגים מהימצאותה של מוטציה נוספת לנגיף הקורונה בישראל. מוטציה זו, שהתגלתה בימים האחרונים ברוסיה, היא ככל הנראה אלימה יותר מנגיף הקורונה המקורי, אך טרם נמצאו חולים בה בישראל.

במשרד הבריאות בוחנים בימים האחרונים את החמרת ההנחיות בנמל התעופה בן גוריון עקב החשש מהמוטציות של הנגיף, בהן גם המוטציה הבריטית והמוטציה הברזילאית. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר היום כי המשרד פועל לחייב הצגת תוצאה שלילית של בדיקת קורונה לפני עלייה למטוס לישראל.

"קיומן של המוטציות במדינות שונות מדאיגות אותנו", הוא אמר. "קשה לעשות חסם הרמטי בגבול, אבל אנחנו עושים הכול כדי לחסום את המוטציות האלו מלהגיע לארץ. אנחנו מקדמים חובת בדיקה 72 שעות לפני העלייה למטוס והמטרה למצוא את המוטציות לפני שהם מגיעים לארץ. בכל מקרה, כל החוזרים ארצה עוברים בדיקה".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע היום חשש מהתפשטות מואצת של הנגיף בעקבות היווצרות המוטציות השונות. "אנחנו ממשיכים להתמודד עם וריאנטים חדשים שנכנסים לארץ דרך שדה התעופה", אמר אש. "בסוף השבוע הגיעו ארבעה מקרים של הווריאנט הדרום-אפריקאי מחוזרים מדובאי. יש 20 מקרים של הווריאנט הזה שנבעו מתוך שבע שרשראות הדבקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים