שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » השבים מחו"ל יישלחו לבידוד ביתי
הוועדה אישרה
ועדת החוקה ביטלה את נוהל חיוב השבים מחו"ל לשהות בבידוד במלוניות קורונה, כמו"כ האריכה הוועדה את מצב החירום • המשטרה: "העוברים לבידוד ביתי יקבלו תעדוף בפיקוח"
ח"כ יעקב אשר | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הצעה ולפיה, השבים מחו"ל יוכלו לקיים בידוד ביתי ולא יישלחו למלוניות. עוד אישרה הוועדה, הארכה שלישית של מצב החירום בשל הקורונה.

הוועדה קבעה, כי השבים מכל מדינה בעולם, יוכלו לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר שניתן לקיים בו את כל תנאי הבידוד במקום במלונית, בכפוף לקיום תנאים אלו:

  1. ביצוע בדיקת קורונה עם ההגעה לנתב"ג.
  2. התחייבות בכתב טרם המעבר לבידוד הביתי שתבוצע בדיקת קורונה נוספת ביום התשיעי לתקופת הבידוד וביצוע הבדיקה.
  3. דיווח בכתב על מיקום הבידוד הביתי והתחייבות להגיע למקום הבידוד ולבדיקה השניה ביום התשיעי שלא בתחבורה ציבורית.
    השוהים במלוניות כעת, יוכלו לעבור אף הם לבידוד ביתי בכפוף לעריכת בדיקת קורונה במלוניות ולעמידה ביתר התנאים שבהכרזה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר בדיון, כי "המושג של מצב חירום המאפשר לממשלה להתקין תקנות, חייב להמשיך, משום שעדיין יש אלפי נדבקים ביום, 30 נפטרים ביום וכ-600 חולים קשה.

"אם לוקחים את נקודת הזמן עכשיו 4 שבועות לאחור אנחנו במצב אחר לגמרי והשאלה הדרמטית היא מתי יגיע קו המשווה של התגברות החיסונים על התחלואה, כך שגם האפקט על בתיה"ח יהיה שונה".

יצוין, כי הוועדה אישרה בנוסף, הארכה שלישית של מצב החירום בשל הקורונה בעוד כי ההכרזות נכנסו לתוקף בסיום ישיבת הוועדה, עם פרסומן ברשומות.

ההכרזה על הבידוד במלוניות תעמוד בתוקף 10 ימים עד ל-8.1.21 והארכת מצב החירום תעמוד בתוקף 60 ימים עד ל-3.3.21; החוזרים מחו"ל השוהים במלוניות כעת, יוכלו לעבור אף הם לבידוד ביתי בכפוף לעריכת בדיקת קורונה במלוניות ולעמידה ביתר התנאים שבהכרזה.

ממשרד הבריאות נמסר, "הגענו לשיא יכולת הבדיקות של 100,000 בדיקות ביום ואנחנו לא יכולים יותר לעקוב ולבלום את שרשראות ההדבקה בקצב הדבקה כזה".

ממשטרת ישראל נמסר, כי "העוברים לבידוד ביתי יקבלו תעדוף בפיקוח מבחינת ההגעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים