שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השביתה בבתי החולים תימשך גם מחר
"סקטורים נוספים יצטרפו"
שביתת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות תימשך. יו"ר ההסתדרות מאיים: "סקטורים נוספים יצטרפו לשביתה"
שביתת עובדי המנהל והמשק | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

שביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים תימשך גם מחר (ה'). השביתה, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה.

בצהריים הסתיימה אסיפה של ועד עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, יחד עם ועד עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, ובה הוחלט לקבל את בקשתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי שלא לנטוש את בתי החולים כדי לשמור על בריאות המטופלים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע מוקדם יותר היום כי "אם הדרג המקצועי באוצר לא ימצא פתרון לזעקת העובדים השקופים בהקדם, סקטורים נוספים במגזר הציבורי ובמערכת הבריאות ישבתו גם כן לאות הזדהות".

לדברי יו"ר ההסתדרות, "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

השביתה, שתיכנס מחר ליומה השלישי, כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

אתמול פתחו 13 אלף עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים בשביתה, שאליה הצטרפו גם 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות ברחבי הארץ. זאת על רקע עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים לעובדי מנהל ומשק. המו"מ הממושך מול משרד האוצר לפתרון הבעיות לא צלח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים