שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השביתה בבתי החולים תימשך גם מחר
יום נוסף
שביתת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות תיכנס מחר ליומה השני
שביתת עובדי המנהל והמשק | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

שביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים תימשך גם מחר (ד'). השביתה, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי אמר: "אנחנו מצרים על כך שנאלצו להגיע לכדי שביתה, אבל הגיע הזמן להתייחס לאוכלוסייה שקופה ומוזנחת זו, שמקופחת למרות פועלה הרב. המפתח לפתרון נמצא אצל הדרג המקצועי במשרד האוצר. הגיע הזמן שגם שם יוקירו את פועלם של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים למען מערכת הרפואה הציבורית ולטובת אזרחי ישראל".

השביתה שתיכנס מחר ליומה השני כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

מוקדם יותר הודיעו 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות ברחבי הארץ כי הם מצטרפים לשביתת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים בישראל. זאת על רקע עומסי העבודה החריגים ומצוקת כוח אדם מתמשכת.

יו"ר הוועד הארצי של משרד הבריאות ניסים לוי: "כבר שלוש שנים שאנחנו, יחד עם בתי החולים הממשלתיים, נמצאים בדיונים מול האוצר ובבתי הדין לעבודה אך המו"מ לא מתקדם. אנחנו, העובדים השקופים, דואגים לאזרחים ולחולים אך לא מקבלים מענה תקציבי. אני קורא למשרד האוצר לקיים את מה שהובטח לנו".

במכתב ששלח הבווקר אלי בדש, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, הוא ציין כי "העובדים נמצאים במלחמת התשה, כשהעומס בתחום מוביל לסיכון ממשי לחיי המטופלים והעובדים בבתי החולים. העובדים נאלצים לעבוד 7 ימים בשבוע, ולהשלים בזמן המשמרת מטלות המיועדות למספר עובדים במקביל. לא נותרה לנו כל ברירה: כל רצוננו להתפרנס בכבוד ולעבוד בצורה הוגנת, להיות עובדים ולא עבדים".

השביתה תכלול את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים